Az utóbbi időben egyre nagyobb méreteket ölt a felelőtlenség az utakon. Az Autós Nagykoalíció (ANK) belső, nem reprezentatív felmérése szerint a legnagyobb veszélyt a felelőtlen előzések jelentik. Ezért figyelemfelhívó akciósorozatuk témája ezúttal a 2×1 sávos főutakon való előzés.
Hová meneküljek?
Ez a kérdés akkor merül fel, amikor érzékeljük, hogy egy másik autós megkezdte az előzésünket, és ezzel egy időben azt is, hogy a manővert biztosan nem tudja „simán” befejezni. Ilyenkor jön a (nagyon) gyors helyzetértékelés és a menekülőutak keresése. Hogyan tudnék helyet biztosítani? Ha ez nem sikerül, hogyan meneküljek ebből a helyzetből?
A helyzet megfelelő felmérésére és a cselekvésre sokszor csak a másodperc törtrésze áll rendelkezésre, és hibázni nem lehet. Mit tegyünk, ha veszélyhelyzet alakul ki előzés során? Hogy a legegyszerűbb elejét venni az ilyen helyzeteknek?
Nem muszáj előzni
Az előzés szabályait a KRESZ 34. §-a részletesen tárgyalja. Lényege, hogy a szembejövő forgalmat és a megelőzött járművet még zavarni sem szabad a manőverrel, továbbá, hogy a saját autónk előzését más nem kezdte meg, illetve hogy megfelelő oldaltávolságot tudunk majd tartani az előzés során. A KRESZ tiltja az előzést be nem látható útkanyarulatban és bukkanóban, és nyilván akkor, ha záróvonal van az […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!