2021. március 7., vasárnapMa Tamás napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 366,00 Ft | USD: 307,00 Ft | CHF: 330,00 Ft
2021.03.07. Tamás Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 366,00 Ft | USD: 307,00 Ft | CHF: 330,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Budapestnek kell az új dunai híd, de a dugódíj nem

Hirdetés

Budapestnek kell az új dunai híd, de a dugódíj nem

A nyilatkozatháború azzal kezdődött, hogy Karácsony Gergely főpolgármester a Facebook-oldalán azt írta,

négyszáz forintos dugódíjjal és autós sávok elvételével tervez a kormány, mert a Galvani híd csak így biztosítja a remélt és szükséges forgalomcsökkentést Budapesten.

Hirdetés

A kormány részéről határozottan cáfolták a főpolgármester állításait. Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár pedig javaslatokat is megfogalmazott a Fővárosi Önkormányzat számára.

Több évtizedes ambíció az új dunai híd

Egy új budapesti dunai híd, ami összeköti Dél-Budát és Dél-Pestet, már 1980 óta napirenden van. A tervezése évtizedeken és ciklusokon nyúlik át.

A közvélemény számára Galvani hídként ismert projekt célja nem kis mértékben az, hogy érdemben csökkentse majd a belváros autóforgalmát.

A kormány egyértelműen a Galvani híd megépítését ambicionálja, a Karácsony Gergely vezette főváros azonban korábban többször is annak a véleményének adott hangot: ahelyett, hogy a Galvani híd a belvárosból kivinné a forgalmat, az ellenkezőjét fogja elérni.

A Fővárosi Önkormányzat és a kormány közös városfejlesztési szerve, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) 2020 februárjában erősítette meg a kormány azon korábbi döntését, hogy a belváros forgalomcsillapítása és a dél-pesti kerületek összekapcsolása, valamint a külső kerületek közötti útvonalak rövidítése érdekében támogatja a Galvani híd megépítését.

A hídhoz kapcsolódó útszakaszok közül a Fehérvári út és a Gubacsi út közötti körútszakasz nyomvonaláról szóló döntés már megszületett, de ugyanez még nyitott kérdés a pesti nyomvonal esetében.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa hat változat vizsgálatát és hatáselemzését kérte, amit a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) készített el. Ennek eredményeit 2020. december 15-én az érintett önkormányzatok számára bemutatták, de a járvány miatt nem tudott döntést hozni december 31-ig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa.

Előbukkant a dugódíj réme

A napokban Karácsony Gergely és a főváros „kormányzati háttérdokumentumokra” hivatkozva állt elő a négyszáz forintos dugódíjjal, illetve autós sávok elvételével, továbbá kétségbe vonták az új híd forgalomcsökkentő hatását.

Nincs a budapesti városvezetésnél nagyobb híve a forgalomcsillapításnak, a belváros tehermentesítésének. Most, hogy kiderült, a kormány valós szándékai szemben állnak a propagandájával, talán el is kezdhetnénk a higgadt, felelős, Budapest jövőjét, élhetőségét, tiszta levegőjét szolgáló partnerséget a budapestiek bevonásával

– fogalmazott Karácsony Gergely.

Karácsony Gergely

Karácsony Gergely

Fotó: Trenka Attila / Index

A kormányinfón Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter hangsúlyozta:

a kormány nem tervezi, sőt ellenzi a dugódíjat.

Autósüldözésnek minősítette a fővárosi vezetés autósokhoz való viszonyát, az autóforgalmat nehezítő közlekedési átalakításokat pedig koncepciótlannak nevezte.

Fürjes Balázs az

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2021/01/23/budapestnek_kell_az_uj_dunai_hid_de_a_dugodij_nem/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Miskolc: egészségkárosodást okozhat a rossz minőségű levegő

Miskolc: egészségkárosodást okozhat a rossz minőségű levegő

A Nemzeti Népegészségügyi Központ vasárnapi térképe szerint már egyetlen településen sem mértek magas szállópor-koncentrációt az …