A nyilatkozatháború azzal kezdődött, hogy Karácsony Gergely főpolgármester a Facebook-oldalán azt írta,
négyszáz forintos dugódíjjal és autós sávok elvételével tervez a kormány, mert a Galvani híd csak így biztosítja a remélt és szükséges forgalomcsökkentést Budapesten.
A kormány részéről határozottan cáfolták a főpolgármester állításait. Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár pedig javaslatokat is megfogalmazott a Fővárosi Önkormányzat számára.
Több évtizedes ambíció az új dunai híd
Egy új budapesti dunai híd, ami összeköti Dél-Budát és Dél-Pestet, már 1980 óta napirenden van. A tervezése évtizedeken és ciklusokon nyúlik át.
A közvélemény számára Galvani hídként ismert projekt célja nem kis mértékben az, hogy érdemben csökkentse majd a belváros autóforgalmát.
A kormány egyértelműen a Galvani híd megépítését ambicionálja, a Karácsony Gergely vezette főváros azonban korábban többször is annak a véleményének adott hangot: ahelyett, hogy a Galvani híd a belvárosból kivinné a forgalmat, az ellenkezőjét fogja elérni.
A Fővárosi Önkormányzat és a kormány közös városfejlesztési szerve, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) 2020 februárjában erősítette meg a kormány azon korábbi döntését, hogy a belváros forgalomcsillapítása és a dél-pesti kerületek összekapcsolása, valamint a külső kerületek közötti útvonalak rövidítése érdekében támogatja a Galvani híd megépítését.
A hídhoz kapcsolódó útszakaszok közül a Fehérvári út és a Gubacsi út közötti körútszakasz nyomvonaláról szóló döntés már megszületett, de ugyanez még nyitott kérdés a pesti nyomvonal esetében.
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa hat változat vizsgálatát és hatáselemzését kérte, amit a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) készített el. Ennek eredményeit 2020. december 15-én az érintett önkormányzatok számára bemutatták, de a járvány miatt nem tudott döntést hozni december 31-ig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa.
Előbukkant a dugódíj réme
A napokban Karácsony Gergely és a főváros „kormányzati háttérdokumentumokra” hivatkozva állt elő a négyszáz forintos dugódíjjal, illetve autós sávok elvételével, továbbá kétségbe vonták az új híd forgalomcsökkentő hatását.
Nincs a budapesti városvezetésnél nagyobb híve a forgalomcsillapításnak, a belváros tehermentesítésének. Most, hogy kiderült, a kormány valós szándékai szemben állnak a propagandájával, talán el is kezdhetnénk a higgadt, felelős, Budapest jövőjét, élhetőségét, tiszta levegőjét szolgáló partnerséget a budapestiek bevonásával
– fogalmazott Karácsony Gergely.

A kormányinfón Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter hangsúlyozta:
a kormány nem tervezi, sőt ellenzi a dugódíjat.
Autósüldözésnek minősítette a fővárosi vezetés autósokhoz való viszonyát, az autóforgalmat nehezítő közlekedési átalakításokat pedig koncepciótlannak nevezte.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/belfold/2021/01/23/budapestnek_kell_az_uj_dunai_hid_de_a_dugodij_nem/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!