2023. március 25., szombatMa Irén napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 388,00 Ft | USD: 361,00 Ft | CHF: 394,00 Ft
2023.03.25. Irén Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 388,00 Ft | USD: 361,00 Ft | CHF: 394,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Bár szükség van akkumulátorgyárakra, sorjáznak az aggályok

Hirdetés

Bár szükség van akkumulátorgyárakra, sorjáznak az aggályok

A Greenpeace lapunk megkeresésére közölte, egyetértenek azzal a törekvéssel, hogy „a szennyező benzines, dízeles, illetve hagyományos hibrid motorral felszerelt járművek kivezetését a lehető leghamarabb meg kell kezdeni. Csak így érhető el, hogy teljesíteni tudjuk a párizsi egyezményben megfogalmazott éghajlatvédelmi célokat, illetve hogy csökkenjen a közlekedésből származó légszennyezés”.

A szervezet ezzel együtt jelezte:

Rossz az a megközelítés, mely fenntartaná, vagy akár még bővítené is a jelenlegi, egyéni autóhasználatra alapozott közlekedési rendszert. Az nem megoldás, ha másfél milliárd belső égésű motorral működő autót másfél milliárd elektromos autóra cserélünk. Ehelyett fenntartható tömegközlekedésre, a mikromobilitás fejlesztésére, valamint autómegosztásra van szükség.

Az aggályok közé sorolták, hogy „a jelenlegi e-autó akkumulátorának gyártásához rengeteg nehezen hozzáférhető alapanyagra, például lítiumra és kobaltra van szükség, veszélyes vegyületek kellenek hozzá, továbbá maga az akkumulátorgyártás rendkívül víz- és energiaigényes. Emellett az akkumulátorok újrahasznosítása jelenleg alacsony szinten van”.

Hirdetés

Szükség van rá, de aggályos

A Greenpeace-t megkérdeztük a magyarországi akkumulátorgyár-építésekről is. Válaszukban leszögezték:

Bár szükség van akkumulátorgyárakra az e-mobilitás terjedése érdekében, aggályos, hogy a kormány ilyen nagy számban, kapacitásban akar akkumulátorgyárakat hozni hazánkba, és a világ harmadik legnagyobb akkumulátor-gyártó országává akarja tenni Magyarországot. Aggályos ekkora volumenű terveket elfogadni megfelelő környezet- és természetvédelmi vizsgálatok nélkül. A Nemzeti Akkumulátor Iparági Stratégia 2030 dokumentumhoz a jelek szerint egyáltalán nem készült környezeti hatásvizsgálat.

Arra is felhívták a figyelmünket, hogy a szakirodalmi adatok alapján, „ha valóban a jelenlegi csaknem tízszeresére, akár 250 GWh-ra is növekedhet a hazai akkumulátor-gyártó kapacitás, akkor ennek a teljes éves energiaigénye annyi lenne, ami nagyságrendjében megfelel a paksi atomerőmű termelésének”. Ennyi energia nem áll rendelkezésre az országban, ráadásul jó eséllyel a jelenleg drága importból lehetne csak biztosítani, vagy üvegházhatású gázokat ontó fosszilis erőművekkel megtermelni.

A Greenpeace azzal folytatta:

nincsenek vizsgálatok arra sem, hogy az akkumulátorgyárak hatalmas vízigénye nem veszélyezteti-e hazánk ivóvíz vagy egyéb vízellátását. A cégek pedig nincsenek arra kötelezve, hogy tisztított szennyvizet használjanak, illetve a saját tisztított szennyvizüket újrahasznosítsák.

Kitértek arra a szempontra is, hogy az akkumulátorgyártáshoz számos veszélyes és mérgező anyagot használnak, amelyek a környezetbe, a természetbe kerülve az élővilágot és […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2023/02/18/greenpeace-akkumulator-akkumulatorgyartas-autozas-elektromos-auto-debrecen-kornyezetvedelem-termeszetvedelem/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Orbán Viktor három témát tart fontosnak

Orbán Viktor három témát tart fontosnak

Már majdnem otthon, de azért még nem teljesen. Hazaérkezés előtt egy belgrádi kitérő: hamarosan találkozó …