2025. július 20., vasárnapMa Illés napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 399,00 Ft | USD: 342,00 Ft | CHF: 427,00 Ft
2025.07.20. Illés Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 399,00 Ft | USD: 342,00 Ft | CHF: 427,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / A fél világ Budapestre figyelt – véget ért a Budapest Influencer Trip

A fél világ Budapestre figyelt – véget ért a Budapest Influencer Trip

Az összesen 26 millió Instagram- és 27 millió TikTok-követővel rendelkező tartalomgyártó, Hannah Stocking posztjai alatt több rajongója is jelezte, hogy biztosan el fog utazni Budapestre. Az Instagramon 10 millió, TikTokon nagyjából 27 millió követőt magáénak tudó podcaster David Dobrik amellett, hogy megjegyezte, a saját bakancslistáján is fontos helyen szerepelt Budapest, rajongóit is arra sarkallta, hogy mindenképpen látogassák meg a fővárost.

Karen Wazen, libanonibrit divatvállalkozó és digitális influenszer az Operaház, a Halászbástya és a Parlament előtt készített fotósorozatát több mint 100 ezer követője like-olta, ami azt jelenti, közösségéből több millióan is megcsodálhatták Budapest építészeti remekműveit. A Budapest Influencer Trip a Magyar Turisztikai Ügynökség tavaszi kampányának részeként valósult meg. Az esemény hatására egyszerre több száz millió felhasználó követhette több platformon keresztül is a budapesti ikonikus helyszíneken rendezett programokat – erről részletesen az alábbi linken írtunk.

Mindent felforgatnak a véleményvezérek

A nemzetközi influenszerek kiválasztásakor elsődleges szempont volt, hogy a magyar turizmus számára fontos küldőországok piacain nagyszámú követővel rendelkező véleményvezérek érkezzenek hazánkba. A Budapest Influencer Trippen külföldről végül 50, világszinten is jelentős influenszer vett részt, 14 országból. 

Könnyid László, az MTÜ vezérigazgatója most az Indexnek elmondta, ez a 14 ország adta 2023-ban a budapesti vendégéjszakák közel 60 százalékát. A legintenzívebben elért küldőország az Amerikai Egyesült Államok volt.

A rendezvényen részt vevő véleményvezéreknek több mint 75 millió követőjük van Amerikában. Az esemény kezdete óta eltelt 5 napban a tavalyi év azonos időszakához képest az Amerikai Egyesült Államokból 41 százalékkal több lefoglalt vendégéjszakát regisztráltak az NTAK-ban a hazai szálláshely-szolgáltatók. Emellett kiemelkedő növekedést látunk az Öböl-menti országokból, így az Egyesült Arab Emirátusokból is. Innen 40 százalékkal több foglalás érkezett be ebben az 5 napban az előző éves időszakhoz képest. 

A vezérigazgató szerint Amerikán kívül kiemelt célpiacot jelentett még Olaszország, ahol több mint 17 millió követőt érnek el a rendezvénnyel együttműködő influenszerek, míg az Egyesült Királyságban több mint 15 millió, Kanadában 8,5 millió, Németországban 8 millió, Franciaországban pedig 6 millió Instagram- és TikTok-felhasználó találkozhat a véleményvezérek budapesti élményeivel. 

„A közösségi média térnyerése és az influenszerek megjelenése forradalmasította a turisztikai szektort. Ebben a gyorsan változó környezetben az agilis alkalmazkodás elengedhetetlen. A véleményvezérek új dinamikát adnak az utazások népszerűsítésére, az influenszerkommunikáció pedig alapvető részévé vált a turizmus marketingstratégiájának is. Ezáltal szélesebb közönséghez juthatnak el a desztinációk, befolyásolhatják megítélésüket, miközben hiteles kapcsolatokat építhetnek ki az utazókkal” – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a Budapest Influencer Trip kapcsán. 

A vezérigazgató szerint a turisztikai marketing digitális fejlődése olyan sebességgel halad, amit a desztinációknak használniuk és kihasználniuk kell. Amerikában például az Expedia online utazásiplatform- és technológiai óriás tavaly indította el elsőként Travel Shops néven a megvásárolható influenszerélmények platformját, kezdetben csak Amerikában és csak 14 szerződött influenszerrel, mert ugyanezt látta, hogy

a jövő generációja elhagyja részben a hagyományos keresési felületeket, online adatbázisokat és élmények és benyomások alapján dönt egy vásárlásról.

[…]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2024/05/28/turisztika-turisztikai-ugynokseg-mtu-influenszer-kampany/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Lehet, hogy érdekel...

Ezekkel a számokkal lehetett volna új milliárdosa Magyarországnak

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 29. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a …