2018. november 15., csütörtökMa Albert, Lipót napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 322,00 Ft | USD: 285,00 Ft | CHF: 283,00 Ft
2018.11.15. Albert, Lipót Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 322,00 Ft | USD: 285,00 Ft | CHF: 283,00 Ft
Kezdőlap / Vállalkozás / Titkolja a kormányhivatal, hány fát kell kivágni a Gellért-hegyi sikló miatt

Hirdetés

Titkolja a kormányhivatal, hány fát kell kivágni a Gellért-hegyi sikló miatt

120 éve születtek az első tervek a Gellért-hegyi siklóra, de nem véletlen, hogy sokáig halogatták a megvalósítását. Kialakításával ugyanis jelentősen megváltozik majd a városkép pest felől szemlélve, hiszen a hegy legzöldebb, Pest felől jól látható részén húzódik a nyomvonal.

A G7 írta meg, hogy a hegy lábánál mindenféle előzetes bejelentés nélkül már el is indultak a földmunkák, melyet a 444 szerint egy először 2013-ban kiadott, majd 2016-ban módosított engedély tesz lehetővé. Ez alapján a leendő gellérthegyi sikló magántulajdonosai jókora területen kiirthatják majd a fákat a hivatalosan “országos jelentőségű védett természeti területnek” számító hegyoldalban. Azt viszont hetek óta titkolja az engedélyt kiadó Pest Megyei Kormányhivatal, hogy pontosan hány fát is kell kivágni.

A fák védelme érdekében az elmúlt évtizedekben három olyan terv is született, mely a síneken futó sikló helyett libegőt vinne fel a Citadelláig – írta a 444. Először a Belvárosból a Dunán keresztül a hegycsúcsig, majd a Belgád rakpartról a Várba és onnan a Várba vezető útvonal volt tervbe véve, majd onnan építettek volna még egy ágat a Gellért-hegy tetejéig. A megépülő sikló az Orom utca vonaláig alagútban, onnan pedig a föld felett halad majd, 72 másodperc alatt érnek fel a Citadella-sétányig.

A Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgáltató Kft. – melyben 25 százalékos része van a fővárosnak a BKK-n keresztül – két magánbefektető érdekeltsége. A többségi pakett 45 százaléka a kétszeres olimpiai bajnok kajakos-üzletember Horváth Gáboré, míg 55 százaléka Bató Csabáé. Az érintettek a G7-nek elmondták, a beruházás 4,5 milliárd forintba kerül.

Hirdetés

Korábban felmerült, hogy a sikló átadásával egyidőben teljesen kitiltanák a turistabuszokat a Gellért-hegyről, márpedig az autóbuszos cégek egyik legfontosabb célpontja épp a Citadella. Kálmán István, a Magyar Beutaztatók Szövetségének elnöke korábban azt nyilatkozta, legalább 30-40 busz számára kellene parkolóhely a Citadella környékén.  A hegy lábánál egy mindössze 13 busz befogadóképességű parkoló épül.

A Gellért-hegy 1997 óta természetvédelmi terület.

Forrás:
http://hvg.hu/kkv/20181016_Titkolja_a_kormanyhivatal_hany_fat_kell_kivagni_a_Gellerthegyi_siklo_miatt#rss

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

 Újabb aranybánya: Tiborcz üzlettársa a régészetbe is beszállna

Újabb aranybánya: Tiborcz üzlettársa a régészetbe is beszállna

Régészeti feltárásokhoz kapcsolódó föld- és bontómunka, illetőleg geodéziai és térinformatikai feladatok ellátására írt ki pályázatot a közelmúltban a …