2018. november 15., csütörtökMa Albert, Lipót napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 322,00 Ft | USD: 285,00 Ft | CHF: 283,00 Ft
2018.11.15. Albert, Lipót Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 322,00 Ft | USD: 285,00 Ft | CHF: 283,00 Ft
Kezdőlap / Vállalkozás / Jóleső falat csúszott le a Waberers torkán

Hirdetés

Jóleső falat csúszott le a Waberers torkán

„A négyszáz kamionnal rendelkező és évi 100 millió euró árbevételt elérő Link pont az ideális méretű falat volt: olyan, ami már jólesik, de még nem akad az ember torkán” nyilatkozta korábban lapunknak Lajkó Ferenc vezérigazgató.

A lengyel versenytárs Link felvásárlása után a saját kamionnal végzett közúti fuvarozásban európai piacvezető Waberer’snek már négyezer kamionja van. A terjeszkedés egyébként a munkaerőhiány enyhítésében is segített. A kétezres évek elején a román piacra belépve fértek hozzá az ottani munkaerőhöz, és csaknem ezer román állampolgárságú sofőrt alkalmaznak. Romániából azonban sokan külföldre mentek dolgozni, így a cég most a negyvenmilliós Lengyelország felé fordult; ott 5-6-szor több sofőr van, mint itthon.

Az a bizonyos falat egyébként majdnem megakadt; a Waberer’s menedzsmentje 2018. július 11-én igazgatósági felhatalmazást kapott szavatossági követelés érvényesítésére Aleksandra Ellerttel, a Link eladójával szemben, mivel utóbbi nem tárt fel minden információt az adásvétel során.
A felvásárlás egyik feltétele volt, hogy megkezdődjön a Waberer’s részvényeivel a kereskedés a budapesti tőzsdén, a felvásárlást a nyilvános ajánlattételből származó nettó bevételből finanszírozta a társaság. A Waberers tavaly nyáron lépett tőzsdére.

A cég nem low cost szállító; nem az a politkájuk, hogy kihasználják az olcsó kelet-európai munkaerő adta lehetőségeket, de a hálózati lefedettség nagyon fontos előny: ha hetente ezer kamionjuk van Németországban, a versenytársnak pedig tíz, akkor ők esnek közelebb a következő megbízáshoz, és kevesebb az üres futásuk a két fuvar között.

Hirdetés

Az európai fuvarozási piac nagyon széttöredezett, a hosszú távú fuvarozásban a Waberers a piacvezetők, de a részesedésünk még így sem éri el az egy százalékot: a kamionok 85 százaléka olyan családi cégeké, amelyekben a kamionok száma tíz alatt van. A Waberers vezérigazgatója szerint 15-20 év múlva az európai fuvarozási iparág nagyon hasonlítani fog az USA-éhoz, ahol 10-15 ezer kamionnal rendelkező cégek a meghatározóak – és ők szeretnénk ezt a konszolidációt irányítani.

A Link és a Link Services végleges felvásárlási ára 32,5 millió euró volt.

Forrás:
http://hvg.hu/enesacegem/20181017_Joleso_falat_csuszott_le_a_Waberers_torkan#rss

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

 EP: kaphasson több kártérítést, akinek késik a vonata!

EP: kaphasson több kártérítést, akinek késik a vonata!

A jegy árának negyede helyett a felét lehessen visszakapni, ha egy óránál többet késik a …