2019. október 22., keddMa Előd napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 330,00 Ft | USD: 296,00 Ft | CHF: 299,00 Ft
2019.10.22. Előd Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 330,00 Ft | USD: 296,00 Ft | CHF: 299,00 Ft
Kezdőlap / Vállalkozás / Jól kistafírozták közpénzből a Lázár „szürke hétköznapjairól” gyakran hírt adó helyi portált

Hirdetés

Jól kistafírozták közpénzből a Lázár „szürke hétköznapjairól” gyakran hírt adó helyi portált

Az Értékközvetítés Makó-térségi közösségekben című, 500 millió forint költségű uniós felzárkóztató program kommunikációjára kapott úgy pénzt a Csanád Média Kft, hogy meg sem hirdették nyilvánosan a feladatot – tudta meg helyi politikusok nyomozása után az Átlátszó. Nem ez az EFOP-pályázat az egyedüli, amellyel a pár évvel ezelőtt az algyői fideszes politikus tulajdonába került, két hírportált is működtető céget megkínálta a makói önkormányzat.

A makói önkormányzat honlapján, az üvegzseb szerződései között többet is találtunk, amelyekkel összesen negyvenmillió forintra szerződött a helyhatóság az algyői céggel. Az Átlátszó által közzétett EFOP-pályázattal kapcsolatosan az önkormányzati kivonat három tételben, 7,2 millió, 2 millió, és 7,8 millió forintos szerződésről szól, míg emellett az Esélyteremtés a gyermekekért projektre, szintén három tételben, összesen 16,7 millió forintos szerződés megkötését közlik. Van még a szerződések között egy TOP-pályázat kommunikációjáról szóló megbízás is, ennek a díja áfa nélkül 5,5 millió forint.

Ezeket a megbízásokat 2018-ban írták alá a cég és a makói önkormányzat, de például 2017-ben, mielőtt Márki-Zay Pétert polgármesternek választották Hódmezővásárhelyen, ott, a kozbeszerzes.hu oldal adatai szerint, a Vásárhely és Maroslele közötti kerékpárút uniós beruházással kapcsolatban kellett elvégeznie a fideszes politikus cégének az előbbihez hasonló feladatokat.

A Csanád Média Kft működteti a Promenad.hu és a Makohirado.hu oldalakat, amelyek címlapjain gyakran olvashatók a Lázár Jánossal kapcsolatos hírek, csak egy friss példa, amelyben pár sorban közlik, hogy Lázár Churchillről olvas. De a Mezőhegyesi Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt-ben történtek is címlapra kerülnek, holott ezeket többnyire csak Lázár személye köti a két városhoz, amennyiben az állami cég tulajdonosi képviselője a választókörzet elnöke.

Hirdetés

A Csanád Média Kft felkereste, igaz, még 2017-ben, a kiszombori önkormányzatot is. A településnek azt ajánlották, hogy havi, a lakosoknak ingyenes lapot gyártanak, de az oldalak tartalmában csak a lapok felében-harmadában kellene egyeztetniük, attól függően, hogy 12, vagy 16 oldalas lapban állapodnak meg, mindezt, egész évre kétmillió forintért ajánlották az önkormányzatnak úgy, hogy négy oldal tartalmát a Csanád Média Kft a maga elképzelései szerint állítaná össze. Az előterjesztésben összehasonlításképpen leírják, hogy egy másik céggel erre a feladatra az összeg feléért szerződött Kiszombor. Mivel a település polgármesterét nem értük el, azt nem tudjuk, hogy végül megszavazta-e a testület az ajánlatot, de az valószínűsíthető, hogy nem az egyetlen önkormányzat volt a kiszombori, amelyet a fideszes politikus cége felkeresett az ajánlatával.

Az Átlátszó forrásai szerint egyébként Pongrácz Tibort, a Csanád Média Kft tulajdonosát a közelmúltban ismét megválasztották az algyői Fidesz elnökének.

Forrás:
http://hvg.hu/kkv/20190812_Jol_kistafiroztak_kozpenzbol_a_Lazar_szurke_hetkoznapjairol_gyakran_hirt_ado_helyi_portalt#rss

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

 Történelmi csúcson az amerikai sertéshúsexport

Történelmi csúcson az amerikai sertéshúsexport

Az amerikai mezőgazdasági minisztérium (USDA) adata szerint a múlt hónapban az Egyesült Államok 351 ezer …