2019. május 25., szombatMa Orbán napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 326,00 Ft | USD: 291,00 Ft | CHF: 290,00 Ft
2019.05.25. Orbán Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 326,00 Ft | USD: 291,00 Ft | CHF: 290,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Kiderült, miért olyan gyakori a májáttétes daganat

Kiderült, miért olyan gyakori a májáttétes daganat

A pennsylvaniai egyetem Abramson Rákkutató Központja arra volt kíváncsi, miért olyan gyakori, hogy pont a májban találnak áttétet az orvosok, hiszen ha megvan az ok, akkor egyszerűbb megtalálni azt a módszert, amivel csökkenthető a kialakulás esélye is. A Nature magazinban közölt tanulmány szerint a folyamatért az a láncreakció felelős, amiben a hepatociták, azaz a májsejtek központi szerepet kapnak.

Daganatos máj keresztirányú hasi képe

Fotó: Bsip

A szervezetben fennálló gyulladásra a STAT3 nevű fehérje aktiválásával reagál, ez válaszként növeli a szérum amiloid A (SAA) fehérjék termelését, amik pedig kiváló táptalajként szolgálnak a rákos sejteknek. Az egész reakciót az IL-6 , az immunsejtek által termelt fehérje indítja, ez adja a  gyulladásos jelet, és a kutatók azt remélik, hogy ennek leállításával csökkenhet az esélye annak, hogy  a rák elterjedjen a májban.  Azt már eddig is sejtette a tudomány, hogy a táptalaj elmélet megállja a helyét, vagyis azért tudnak elszaporodni a rákos sejtek, mert ezek a fehérjék megágyaznak nekik, de most kiderült, hogy ennek a folyamatnak a főszereplői a májsejtek -foglalta össze a kutatást Gregory L. Beatty hematológia-onkológia professzor, a tanulmány főszerzője.

A kutatócsapat az egérkísérletekben először a  ductalis adenocarcinoma (PDAC) , a hasnyálmirigyrák leggyakoribb formáját vizsgálta. Jelenleg az […]

Tényleg meghalnak a lepkék, ha hozzáérünk a szárnyukhoz?

Gyerekként az állatokkal kapcsolatban sok fontos leckét tanul meg az ember, köztük azt is, hogy …