2020. január 25., szombatMa Pál napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 336,00 Ft | USD: 304,00 Ft | CHF: 313,00 Ft
2020.01.25. Pál Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 336,00 Ft | USD: 304,00 Ft | CHF: 313,00 Ft
Kezdőlap / Tech / Milliárdos óriáscégek rángatnák le a koronát a Twitch fejéről

Hirdetés

Milliárdos óriáscégek rángatnák le a koronát a Twitch fejéről

Tudják mi a közös Ninjában, Shroudban és Disguised Toastban azon kívül, hogy mindhárman rettentően népszerű videójátékos streamerek, és hogy hülye nevük van? Hát az, hogy tavaly mindhárman otthagyták az évek óta messze legnépszerűbb Twitch platformot, és annak valamelyik vetélytársához igazoltak – előbbi kettő a Microsoft által megtolt Mixerhez, utóbbi pedig a Facebook Gaminghez.

Hirdetés

A dolog elsőre minden szempontból financiális öngyilkosságnak tűnt, de hiába vesztettek rengeteg nézőt, a lelépő streamerek jobban érzik magukat azóta, hogy kikerültek az ipar titánjának vasmarkából. A Twitch kihívói egyelőre még a fasorban sincsenek, de 2019 második felében egymást követték a nagy profilú átigazolások és az exkluzív megállapodások. Ebből pedig már most az általában az élsportban tapasztalható, ádáz csatározás bontakozott ki a tehetségekért és a nézőkért egyaránt. Annak ellenére, hogy sokan még mindig nem értik, mi a pláne abban, hogy egy ember azt közvetíti a neten, hogy videójátékozik, egy több százmillió dolláros biznisz alakul át éppen a szemeink előtt.

Szeletet a tortából

Mikor tavaly januárban egymásnak feszült a Valve és az Epic Games az online videójátékboltok piacán, egyértelmű volt, hogy a Metro Exodus átköltöztetése az Epic Store-ba csak berobbantott egy egyébként is egyre veszélyesebbé váló puskaporos hordót. Az korábban is látszott, hogy az Epic szeretne saját platformot kiépíteni a másokra utaltság helyett. A tekintélyes múltja, meg persze a Fortnite őrületes sikere miatt az ezzel korábban próbálkozó cégekkel ellentétben tényleg minden erőforrása meg is volt ehhez.

Szűk egy évvel később a háború továbbra is zajlik, a gémerek számára azonban már most látszanak a rivalizálás pozitív hozadékai. Az Epic részéről akár 56 ingyen játékkal is gazdagodhattak, a Valve pedig aktivizálta magát, és valószínűleg nem kis részben a konkurenciának köszönhetően az év végére elérte, hogy

a hosszú ideig a saját platformját preferáló Microsoft és az EA is visszaköltöztette a játékait Steamre. 

Egy tini játszik Fortnite játékot Madridban

Egy tini játszik Fortnite játékot Madridban

Fotó: Shutterstock

Ez alapján egyértelműnek tűnik, hogy a verseny nem ártana a streamingplatformok piacán sem, a Twitch kihívói között pedig olyan óriáscégek vannak, mint a Microsoft, a Google, vagy a Facebook. Az Epic Games videójátékos beágyazottságához és lobbierejéhez ezen a ponton még egyikük sem ér fel a streaming terén, a Valve-hoz hasonlóan azonban a Twitch is kénytelen volt aktivizálni magát a tavalyi évben.

De egyáltalán miért akarnak ezek a cégek belépni a videójáték-streamelés világába? A Facebook így is a legnagyobb közösségi platform, a Google-nél a legnépszerűbb keresőmotor mellett ott van a maga területén abszolút piacvezető YouTube és Gmail, a Microsoft státuszát meg talán nem is kell magyarázni. Egyikük sem szorul rá feltétlenül arra, hogy még a videójátékiparból is lesápoljon némi pénzt – főleg nem a Microsoft, ami már rég ezt csinálja egyébként is –, de a videójátékozás mára akkora biznisz lett, hogy őrültség lenne nem megpróbálni beszállni a buliba.

Ledönteni a kolosszust

Ha tisztán a számokat nézzük, egyértelműnek tűnik a YouTube Gaming dominanciája a Twitch mögött. Ahogy az a StreamElements tavaly év végén kiadott jelentéséből is látszik, a Google üdvöskéje a streamek nézésével eltöltött órákat tekintve a piac közel negyedét tudhatja magáénak, de az elmúlt két év trendjei alapján azért ez nem biztos, hogy sokáig így lesz.

adat1.PNG

Fotó: StreamElements

A YouTube Gaming első és legfontosabb előnye nyilván az, hogy a legnagyobb videómegosztó portál részeként működik. Az emberek eleve hozzá vannak szokva ahhoz, hogy itt fogyasszanak gémer tartalmakat, hiszen már a hőskor MLG-összefoglalóit is itt nézték, és a legnépszerűbb streamereknek is van csatornájuk – legalább azért, hogy utólag feltöltsék a közvetítéseik jobb pillanatait. A jelentésből ugyanakkor kiderült, hogy tavaly ez a platform nőtt a legkevesebbet a négy nagy játékos közül, ami vélhetően annak köszönhető, hogy a Google nem törte magát az igazán nagy sztárok leigazolásával, sőt, a Twitch lenyúlta tőlük a legnépszerűbb Fortnite-streamerüket is

A Microsoft nem követte el ugyanezt a hibát, tavaly több kisebb név mellett a korábbi profi CS:GO-játékos shroud és <a href="//index.hu/tech/godmode/2019/08/02/a_microsofthoz_igazolt_ninja_a_twitch_streamer_sztarja/" id="hyperlink_e9729b8bb8fcfcc984089da932a9b8bc" target="_self" title="A Microsofthoz igazolt Ninja, a Twitch streamer sztárja" data-recommendation="jobb_hasab" data-recommendation-preview="{"og:title":"A Microsofthoz igazolt Ninja, a Twitch streamer sztárja","og:description":"A világhíru0171 […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tech/godmode/2020/01/11/streaming-mixer-twitch-facebook-gaming-youtube-gaming-ninja-disguised-toast/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Közel 3000 milliárdot költöttünk játékokra decemberben

Közel 3000 milliárdot költöttünk játékokra decemberben

A független újságírás létezésével nem alattvalói, hanem partnerei vagyunk a hatalomnak. Támogass te is! A …