2019. december 6., péntekMa Miklós napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 330,00 Ft | USD: 297,00 Ft | CHF: 301,00 Ft
2019.12.06. Miklós Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 330,00 Ft | USD: 297,00 Ft | CHF: 301,00 Ft
Kezdőlap / Tech / Legyen drogfüggő kommunista rendőr az év egyik legizgalmasabb játékában!

Hirdetés

Legyen drogfüggő kommunista rendőr az év egyik legizgalmasabb játékában!

Első küldetés: az élet értelme

Békésen sétál az utcán, és egyszer csak a semmiből valahogy felötlik önben a gondolat: lehetnék művész vagy magánnyomozó. Dönthet úgy, hogy elhessegeti a gondolatot, esetleg tovább rágódik rajta szabad óráiban. A Disco Elysium megálmodójának valószínűleg ugyanígy pattant ki egyszer a fejéből az ötlet, hogy mi lenne, ha egy olyan játékot csinálna, ami teljesen az ember belső világa köré szerveződik.

Hirdetés

Adott egy elegáns és klasszikus szerepjátékos indítás: a magányos főhős egy idegen szobában ébred emlékek nélkül. Először csak a legelemibb agyműködése indul be, még nincs kép, nincs ok-okozatiság. Ismerős érzés azoknak, aki ébredtek már úgy, hogy előző este öntudatlanra itták magukat, és reggel kabátra csorgó gíroszléként borította el a tudatukat az érzés: 

egy csont és hús robotot irányító idegrendszer vagyok, vagy Isten képmása, vagy az EVOLÚCIÓ csúcsa, igazából mindegy, csak ne okádjak az ágy mellett heverő pizzásdobozok közé.

Aztán a legalapvetőbb öntudat mellett becsatlakoznak más hangok is – itt még mindig lényegében csak szöveget látunk egy fekete képernyőn – sorra kezd érvelni bennünk a logika, empátia, képzelőerő.

Az első feladat a játékban: meggyőzni önmagunkat, hogy igenis van értelme kinyitni a szemünket ahelyett, hogy félálomban várnánk a halált.

A Disco Elysiumban a képességek, amiket fejleszthetünk szintlépéskor, nagyon életközeliek, például: önuralom, szemmérték, autoritás, fájdalomtűrés, szem-kéz koordináció. Vagy a zsaruösztön, ami az időjárás megjósolásától a rejtőző gyanúsítottak felkutatásáig sok mindenre jó. Ezekkel kell megoldanunk az elénk táruló kihívásokat, meg kell győzni olykor a saját testünket is, hogy ugyanazt akarja, mint mi.

Amint sikerült elhitetni magunkkal, hogy érdemes élni, végre kép is társul a gondolatokhoz, karakterünk kinyitja a szemét. A Disco Elysium csodát művelt a Unity-motorral, elképesztő oldschool kézműves képi világot teremtettek, a pályarészekben nincs egyetlen üres felület sem, minden tele van pakolva szépen kidolgozott környezeti tárgyakkal. A helyszíneket rozsda, omladozó beton, pislákoló neonfények uralják, az egész egy szépen kidolgozott “apokalipszis light”, egy olyan világ, ami még épp hogy élhető.

ss 9125a718ee9ba85386ae5d4eb820f3266073fc97

Fotó: steampowered.com

Az illusztrációk a legmagasabb minőséget képviselik, olajfestményszerű stílusban kidolgozott skizoid csodák. Nem vagyok egy kimondott hardcore gémer, aki el szokott veszni a részletekben, mégis összesen több órám elment csak azzal, hogy a karakterekhez és képességhez rajzolt kis ábrákat nézegettem.

Izgalmasak a viselhető ruhák is, amik mind-mind erősítik vagy gyengítik valamelyik tulajdonságunkat. Egy bizonyos napszemüvegben például meggyőzőbbek vagyunk, viszont rontja az érzékelésünket. Érdemes gyakran új szettbe bújni, a klasszikus diszkózsarutól a kimonós testpáncélos pszichopatáig az öltözködésünkben is kifejezhetjük önmagunkat. 

Második küldetés: mi van?

A játék gyorsan ledarálja azoknak, akik még nem játszottak izometrikus (tehát állandó perspektívájú) point and click játékokkal, hogy mi is a dörgés, aztán a Félelem és reszketés Las Vegasban stílusában szétvert szobából összekaparjuk a ruháinkat (vagy nem), megnézzük az alkoholtól felduzzadt arcunkat a tükörben, és letántorgunk a hotel halljába. Ahol egy férfi odalép hozzánk és megkérdezi, hogy áll a nyomozás, rögzítettük-e már a nyomokat, van-e gyanúsított. Ő lesz a társunk, a visszafogott és pedáns Kitsaguri hadnagy, aki kontrasztként szolgál a függőségre és szociopata viselkedésre hajalmos főhős mellett.

Nyomozás? Gyanúsított? Máris itt a második feladat: kideríteni, mi a fene folyik itt.

A játék száz százalékban a párbeszédekre épít, a teljes játékmechanizmus, beleértve a tárgyakkal történő érintkezést is, feleletválasztós párbeszédablakokban fut. A Disco Elysium gyakorlatilag egy végletekig felturbózott szöveges RPG, és biztos vagyok benne, hogy a keményvonalas geekek jelenleg is őrjöngve kommentelik minden létező fórumon, hogy már 20 éve volt a Disco Elysiumnál eredetibb és mélyebb játék a műfajban.

Mégis kell az a vizuális orgia, amit a fejlesztő ZA/UM képzőművész hátterű fejlesztőcsapata a szöveg köré tett ahhoz, hogy egy ilyen játék a Steamen bekerüljön a népszerű kategóriába. A Disco Elysium alkotói magasról tesznek arra a nyomásra, aminek például az Outer Worldsnél lefeküdt az Obsidian, hogy minden elemet feltétlenül bele kell pakolni egy játékba agyatlanul, ami eddig bevált.

Szakítottak azzal a tévképzettel, hogy ha 2019-ben egy RPG-ben nincs craftolás, akkor az emberek nem fogják megvenni.

A Disco Elysiumban még harcrendszer […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tech/godmode/2019/11/04/disco_elysium_teszt_review_point_and_click_rpg/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

A felső kategóriába is elhozza az 5G-t a Qualcomm

Gamer változat is készült a Snapdragon 765-ből. A csúcskategóriás mobilokba szánt Snapdragon 865 mellett a …