2020. február 20., csütörtökMa Zsuzsanna napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 335,00 Ft | USD: 310,00 Ft | CHF: 315,00 Ft
2020.02.20. Zsuzsanna Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 335,00 Ft | USD: 310,00 Ft | CHF: 315,00 Ft
Kezdőlap / Tech / Lajhárboci, vagy amit akartok

Hirdetés

Lajhárboci, vagy amit akartok

Tavaly év végén jött ki a Tihor Miklós – a ’90-es évek egyik magyar szerepjáték-legendája, akinek nevéhez olyan játékok fűződnek, mint a Túlélők földje és a Hatalom kártyái – által vezetett Beholder legújabb online játéka, az Argum City, maratoni, hat éves fejlesztés után. Amikor Tihor annak idején belevágott a szerepjátékos bizniszbe, követte az akkori trendeket, de az Argum Cityt elnézve úgy tűnik, hogy ez most valahol útközben lemaradt. A játék a rendkívül népszerű online kattintgatós-időrablós-gazdálkodós kategóriába tartozik, és egy nem túl nagy (jelenleg nagyjából 500 fős), de igen szókimondó és aktív közösség épült ki körülötte. A játékosok többsége olyanokból került ki, akik már a Beholder korábbi játékaival is játszottak – hogy őket ösztönözze, a Beholder különböző jutalmakat ad a többi játékban is, ha az Argum Cityben elérnek egy bizonyos szintet.

Hirdetés

A játék leírása szerint egy fiatal, sikeres karaktert alakíthatunk, aki most röppen ki a fészekből, és Tiborcz Istvánhoz és Orbán Ráhelhez Harry herceghez és Meghan Markle-höz hasonlóan saját lábaira áll (szerencsére annyi támogatást kapunk a szülőktől, hogy rögtön elkezdhessünk céget építeni). Miután megalakítottuk a céget, alkalmazottakat kell felvennünk, harcos robotokat gyárthatunk, meg kisállatot, és még rengeteg más módon üthetjük el az időt. Már-már annyi módon, hogy felmerülhet a kérdés: a kevesebb nem több néha?

Az első dolog egy játékban, amit az ember észrevesz, az a látvány. Az Argum City talán ebben a leggyengébb. 10 grafikus és egy indonéz cég is dolgozott, dolgozik a játék grafikáján, de azt talán egy játékos írta le legjobban a fórumán:

Kipróbáltam ma a játékot, ami egy időutazás a 2000-es évek elejére. Ugyanúgy néz ki és kb. olyan lassú is, mint a 2004 környéki magyar internetes játékok.

írta egy Kyb nevű játékos az Argum City indulásakor. Nekem ritkán tűnt csak fel, hogy lassú a játék, viszont a grafika (érthető okokból) nem sokat változott az elmúlt két hónapban. Tihorék a fejlesztés alatt úgy álltak a játék látványvilágához, hogy szépnek kell lennie, de ez úgyis csak az első két hétben fog számítani a játékosoknak, mert nagyjából akkorra vesznek el a játékban rejlő lehetőségek feneketlen bugyrában.

A JPEG-ek harca

A JPEG-ek harca

Fotó: Argum City / Beholder Kft

Csak hát ez a grafika már 10 éve is gyengének számított volna a flash-es internetes játékok között is. A Game Dev Tycoonban megtanultam, hogy nem lehet mindent tökéletesre csinálni mindenféle idő- és erőforrásbeli korlátok miatt, de ha valakit csak egy kicsit is érdekel, hogy néz ki, amivel játszik, annak kimondottan meg kell erőltetnie magát, hogy esélyt adjon az Argum Citynek. Remek ellenpélda a Stardew Valley, amit egyetlen ember csinált, és ugyan nem lélegzetelállítóan gyönyörű, de így is jól néz ki.

A játékhoz hasonló cipőben jár a trailere, ami ha hiszik, ha nem, bizony Urunk 2019-ik esztendejében készült.

Lehetőségek tárháza

Olyan játékot akartam csinálni, amelyben a cél a siker és a boldogság, az első munkaneve ez is volt, Sikerjáték. Volt benne minden, családalapítás, cégépítés, kereskedelem, egy olyan játékot szerettem volna csinálni, amivel fiúk és lányok is szívesen játszanak.

– emlékezett vissza Tihor. Ez jól illusztrálja az Argum City talán legnagyobb erősségét és egyben gyengeségét: rengeteg mindent szuszakoltak bele, így sok mindent lehet benne csinálni, könnyen beszippant, viszont elég összetett, bonyolult.

A játék nyersanyag-menedzsmenten alapul, és négy fő nyersanyag van: pénz, energia, zen és kutatási pontok. Ezeket a cégünkben tudjuk termelni különböző épületekkel. Az épületek megépítése pénzbe kerül, a kifejlesztésük pedig tudománypontba. Ahogy megépítjük a nyersanyagtermelőket, a cégünk fejlődik, így újabb és újabb épületekhez, valamint a meglévők magasabb szintjeihez férünk hozzá. Ez ketyeg magában, és a háttérben termeli […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tech/godmode/2020/01/17/argum_city_tihor_miklos_netes_jatek/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Új kiadásban tér vissza a GTA IV a Steamre

Ingyen megkapják a Complete Editiont a játék tulajdonosai. Másfél hónappal ezelőtt váratlanul megvásárolhatatlanná vált a …