2019. október 19., szombatMa Nándor napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 330,00 Ft | USD: 297,00 Ft | CHF: 300,00 Ft
2019.10.19. Nándor Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 330,00 Ft | USD: 297,00 Ft | CHF: 300,00 Ft
Kezdőlap / Tech / Idióta rekord és cuki cosplayesek a tokiói játékshow hétvégéjén

Hirdetés

Idióta rekord és cuki cosplayesek a tokiói játékshow hétvégéjén

A szombati és vasárnapi publikus napokkal zárult az idei Tokyo Game Show, a Távol-Kelet legjelentősebb videojátékos eseménye. Csütörtökön és pénteken még a sajtónak mutatták be a 2019 végén és 2020 elején megjelenő új játékokat (itt írtunk ezekről, a Death Strandingnek pedig külön cikket szenteltünk), de a hétvége már mindenkié a Makuhari vásárcsarnokban. Napi 30-33 ezer ember helyett ilyenkor akár több mint százezer érkezik, és én kíváncsi voltam, milyen őrület lehet egy ilyen napon nyitáskor. Lekéstem róla, mert már a vásárcsarnok HÉV-megállójában akkora volt a tömeg, hogy a fegyelmezetten vonuló japánok között is majdnem fél órába telt egyáltalán kijutni az utcára.

VR-szegény expo

Nem csoda, hogy a vasárnap este a szervezőktől érkező sajtóközlemény rekordot emlegetett: a TGS négy napja alatt 262076 ember volt kíváncsi a 40 országból érkezett 655 kiállítóra. Mondjuk, ez nem rekord, hiszen az tavaly volt (298690 látogató), de az eredmény így is felülmúlta a 250 ezres várakozást. Aztán kiderül, hogy egy rekordot tényleg felállított az expo, megpróbálom röhögés nélkül leírni: 1496 üzleti meetinget tartottak, kétszer annyit, mint tavaly! Oké, az iparági résztvevőknek ez biztos jó hír (úgy sikerült elérni, hogy tavaly óta a szervezők megreformálták a show meetingbonyolítását).

Az elmúlt tíz évben megfigyelhető volt, hogy a Tokyo Game Show konszolidálódik, és idén is ezt tapasztaltam. Soha ennyire kommersz még nem volt az esemény, ami nagyon sajnálatos, mert kezdi elveszíteni a japánosan bizarr karakterét. Még egy-két éve is lehetett nagyon fura bemutatókat vagy játékokat látni a standokon, emlékszem például olyanra, amit esernyő belső felén lehetett játszani, meg egy lövöldözős játékra, ahol valódi zöldséges süti elfogyasztásával lehetett újratölteni a fegyvert. Ilyen őrültségek már tavaly sem nagyon akadtak, de mostanra végképp eltűntek. Nem meglepő, hogy a nagy kiadók (= a legnagyobb anyagi kockázatokat viselő cégek) standjain nincs sok nyoma a vad kísérletezésnek, de az indie fejlesztőknél és a japán videojáték-fejlesztő iskolák és egyetemi szakok standjain sem láttam kiugró furcsaságokat. Ami abból a szempontból érthető, hogy senki nem azért készít játékot, hogy udvari bolond legyen, mindenki valamilyen terméket akar végső soron eladni – sőt, több standon nem is teljes játékot láttam, csak egy-egy ügyesebb technikai truvájt (például egy egyetemnél egy kutyamodell futásának élethű animációját), nyilván azzal a szándékkal, hogy az efféle technológiai demókban valamelyik kiadó majd lát fantáziát.

Hirdetés

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tech/godmode/2019/09/15/tokyo_game_show_tgs_2019_videojatek_cosplay/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Loot boxok nélkül jön az új Call of Duty

A Fortnite által népszerűvé tett szezonbérletet használja. Jelentős és pozitív változtatást eszközölt az október 25-én …