2019. december 6., péntekMa Miklós napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 330,00 Ft | USD: 297,00 Ft | CHF: 301,00 Ft
2019.12.06. Miklós Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 330,00 Ft | USD: 297,00 Ft | CHF: 301,00 Ft
Kezdőlap / Tech / Ha akarom, stratégia, ha akarom, szerepjáték

Hirdetés

Ha akarom, stratégia, ha akarom, szerepjáték

Az idők során számtalanszor fordult már elő a videójáték-iparban, hogy egy játékot irreálisan hosszú ideig fejlesztenek, és sokszor úgy tűnik, hogy nem lesz belőle semmi, de végül valami csoda folytán mégiscsak megjelenik. Ebből időnként olyan fantasztikus dolgok születnek, mint a nemrég megjelent Disco Elysium vagy a Wasteland 2, az esetek nagy többségében viszont óriási csalódás lesz a vége a dolognak – elég csak a Duke Nukem Foreverre gondolni. 

Hirdetés

A koreai Blueside által fejlesztett Kingdom Under Fire 2 hasonló cipőben jár: tizenegy év fejlesztés, rengeteg nehézség és több elfuserált próbálkozás után végre tényleg megjelenik. A kiadó Gameforge érezhetően bízik az online szerepjátékokat a valós idejű stratégiával összeházasító játék sikerében, a németországi sajtóeseményen látottak alapján azonban hiába izgalmas a koncepció, a megvalósítással azért vannak bajok.

Milyen királyság?

Első körben érdemes kicsit beszélni a sorozat múltjáról, egyrészt mert valószínűleg senki nem tudja, mi az a Kingdom Under Fire, másrészt meg mert ez egyébként meglepően érdekes. A széria első része még 2001-ben jelent meg, és nem is zavart sok vizet, a második részben azonban az akkori fejlesztő, a szintén koreai Phantagram eléggé megbolondította a korábbi formulát.

Az eredeti Xboxra megjelent folytatás, a Kingdom Under Fire: The Crusaders megtartott jó pár stratégiai elemet az első részből, de ezt klasszikus szerepjátékos kaszabolással egészítette ki, ez a hibrid pedig a kritikusoknak és a játékosoknak is eléggé bejött.

Ennek fényében nem volt meglepő, hogy az egy évvel később megjelent újabb folytatás is ezt a sémát követte, a következő konzolgenerációra érkező Circle of Doom viszont szinte teljesen visszavágta a taktikázást, és végérvényesen a hack n’ slash irányába vitte el a sorozatot. Ez a játék 2008-ban jelent meg a nyugati piacon, az pedig még ebben az évben kiderült, hogy a szériát időközben átvevő Blueside nem akar sokat várni a Kingdom Under Fire 2-nek keresztelt következő résszel.

A kaszabolás mellé az első részből ismert stratégiai elemeket és online csatákat is ígérő játék az eredeti tervek szerint 2009-ben jelent volna meg pécére és Xbox 360-ra, de ebből végül nem lett semmi. Az évek során azért így is haladt a fejlesztés, sőt, több bétát is megélt a játék, de ezek aztán sorra be is dőltek – az orosz szervereket amúgy éppen idén februárban zárták be végleg.

Bevettük a kastélyt

Azt valószínűleg a Gameforge is érezte, hogy ez így önmagában nem lehet túl csábító, mert elég grandiózus eseményt kanyarítottak a bemutató köré. A játék részleteit egy kastélyban lehetett megismerni, ahol páncélba öltözött emberek meg egy udvari bolond fogadta az újságírókat, emellett pedig annyi középkori témájú programon lehetett részt venni, hogy ha nem lettek volna úton-útfélen hatalmas mellű, tőröket szorongató kartonelfek, simán elfelejtettem volna, hogy itt azért mégiscsak egy videójáték a főattrakció.

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tech/godmode/2019/11/07/gameforge-kingdom-under-fire-2-videojatek-blueside-del-korea-mmorpg/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

A felső kategóriába is elhozza az 5G-t a Qualcomm

Gamer változat is készült a Snapdragon 765-ből. A csúcskategóriás mobilokba szánt Snapdragon 865 mellett a …