2019. március 20., szerdaMa Klaudia napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 313,00 Ft | USD: 276,00 Ft | CHF: 276,00 Ft
2019.03.20. Klaudia Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 313,00 Ft | USD: 276,00 Ft | CHF: 276,00 Ft
Kezdőlap / Tech / Apokalipszis most vagy soha

Hirdetés

Apokalipszis most vagy soha

Az Ubisoft a világ egyik legszaporább játékstúdiója, hiszen egy-két éves megszakításokkal folyamatosan hozzák ki az új játékaikat az olyan ismert sorozataikból, mint az Assassin’s Creed, a Division, a Ghost Recon vagy a Far Cry. Utóbbinak tavaly jelent meg az ötödik része, és kevesebb, mint egy évvel később már itt is van a Fary Cry: New Dawn, ami a lövöldözős játékot posztapokaliptikus köntösbe bújtatta.

A Far Cry 5 megjelenése előtt óriási volt a hype, mivel az előzetesek alapján úgy tűnt, hogy a játék Trump Amerikájának tart majd görbe tükröt. Nem így történt, a Far Cry 5 csak egy tisztességes folytatása volt a népszerű FPS-nek, amivel hosszú órákig el lehet szórakozni, de az előző részekhez képest annyival többet nem adott az élményhez.

Ehhez képest a Far Cry: New Dawnnal kapcsolatban olyan dolgok hangzottak el, hogy posztapokalipszis, túlélés, craftolás és némi szerepjátékos mechanizmus is kerül a franchise-ba. Amitől az ember kénytelen volt azt gondolni, hogy végre az Ubisoft rájött, hogy nem lehet a végtelenségig ismételni ugyanazt, az Assissin’s Creed legutóbbi két kiadásához hasonlóan kell a Far Crynak is valami vérfrissítés.

Hirdetés

Sajnos a New Dawn nem ilyen lett.

Először is nagyon fontos leszögezni, hogy a New Dawn nem egy Far Cry 6, inkább olyan, mint a Blood Dragon vagy a Primal volt. Egy rendes játék és egy combos DLC közti átmenet, egy 60 dollár helyett csak 40 dollárba kerülő kiegészítő, amely a Far Cry 5 sztoriját viszi tovább, a Far Cry 5 térképének a kétharmadát használja újra, és a Far Cry 5 játékmechanikájára épül. Annyi újítással, hogy a korábbiakkal ellentétben a fegyvereknek és ellenfeleknek van nehézségi szintjük, vagyis nem lehet csak úgy bárhol, bármikor egy kezdőfegyverrel lekaszabolni egy teljes erődítményt.



10

Galéria: Far Cry: New Dawn

Amikor a készítők RPG-s újításokról beszéltek, kicsit abban reménykedtem, hogy az Assassin’s Creed: Odysseyhez hasonlóan végre lesznek dialógusopciók, többféleképpen megcsinálható küldetések és erős sztori. Ehhez képest csak egy indokolatlanul önismétlő darálást kaptunk egy elsőre kifejezetten izgalmas, pár óra után viszont minden pontján tök ugyanolyan pályán.

Világvégi virágok

Mindenek előtt le kell szögezni, hogy a New Dawn látványra egészen csodálatos. Nem az a kopár Fallout-világ, ahol minden szürkészöld vagy szürkéssárga vagy szürkéskék, hanem buja zöldövezet, amelyet tarka virágok, mutáns állatok és félig földbe ásott neonlila autók roncsai dobnak fel. És hiába használták fel az előző játék térképét, őszintén szólva lehet, észre sem vettem volna, ha nem olvasók erről, mert a készítők igyekeztek rendesen átvariálni mindent. Szóval az alapból minden adott volt ahhoz, hogy a New Dawn szórakoztató kikapcsolódás legyen azoknak, akik végigvitték már az 5-öt, de sajnos csak a környezetet sikerült eltalálni, lelke így sem lett a végeredménynek.

Az alapvető probléma, hogy ennyi Far Cry után már rohadt unalmas, hogy a főhős nem beszél (miközben a Far Cry 3-ban ez még nem volt probléma), a személyisége egy tengeri algáéhoz mérhető, és a sztori kb. annyira érdekes, mint ezredjére megnézni valamelyik Mad Max-filmet, és megpróbálni úgy tenni, mintha valami újat látnánk. Nyilván egy magányos hős vagyunk, aki kénytelen megmenteni mindenkit, nyilván van egy (pontosabb kettő) főgonosz, akik egyszerűen csak szar emberek, és ezért terrorizálnak mindenkit, és nyilván van egy csapat szimpatikus túlélő, akik csak békében akarnak élni, de pár elmebeteg folyamatosan megtámadja őket. Uncsi.

Leginkább azért uncsi, mert egy-két mókásabb fegyveren és képességen kívül nem ad semmi újat a játék. A craftolás végtelenül idegesítő, de sajnos szükséges, mert a megfelelő szintű fegyverek nélkül […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tech/godmode/2019/03/12/far_cry_new_dawn_kritika_teszt/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Jön GeForce GTX-ekre a sugárkövetés

Persze ezeken nem kell csodát várni a technológiától. Nagyon hamarosan már nem lesz kötelező NVIDIA …