2019. augusztus 23., péntekMa Bence napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 327,00 Ft | USD: 295,00 Ft | CHF: 300,00 Ft
2019.08.23. Bence Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 327,00 Ft | USD: 295,00 Ft | CHF: 300,00 Ft
Kezdőlap / Tech / Állj félre Fortnite, új seriff van a városban

Hirdetés

Állj félre Fortnite, új seriff van a városban

Akár tetszik, akár nem, az egész világra jellemző gyorsulás a videojátékokat is végérvényesen elérte. Rég elmúltak már azok az idők, amikor a World of Warcraft évekig kihívó nélkül tudta dominálni a piacot, az elmúlt pár évben ehelyett egy csomó új trend felemelkedését lehetett végignézni.

Hirdetés

Először jött a Dota, a League of Legends és a MOBA-k tengere, aztán megjelent az Overwatch, hirtelen mindenki elkezdett a hero shootereken pörögni. Egy évvel később a PUBG és a Fortnite a battle royale műfaját szabadította rá a piacra, idén januárban pedig a Dota Auto Chess megjelenésével robbant be a legújabb őrület. A Dota 2-es modként indult játékról mi is írtunk miután befutott, azóta viszont a League of Legends mögött álló Riot és a Valve is beszállt a buliba. Az auto battlernek keresztelt műfaj emiatt még népszerűbb lett az elmúlt fél évben, így érdemes ismét foglalkozni vele, és körbejárni a stílust.

Mi a fene ez az egész?

Az auto battlereket a kínai Drodo Studio emelte be a köztudatba január elején, de maga a koncepció ennél jóval régebbi. Már a Warcraft 3-hoz is voltak olyan modok – például a 2010-es Pokémon Defense –, amik csavartak egyet az annak idején őrületesen népszerű tower defense formulán, és inkább a hősök menedzselésére helyezték a hangsúlyt. A Dota Auto Chess tovább tökéletesítette a formulát, és hiába nem volt se sakk, se Dota, hamar óriási játékosbázist tudott kiépíteni.

Februárban azt írtuk, hogy a Dota Auto Chess lényegében egy társasba oltott gyűjtögetős kártyajáték egy sakktáblán, ez pedig továbbra is jól foglalja össze a műfaj esszenciáját. A játék alapvetően nem túl bonyolult:

  • nyolc játékos küzd egymás ellen,
  • akik különféle hősöket összevásárolva próbálnak minél több kört túlélni,
  • aki pedig a legtovább bírja, az győz.

A játékot számos ponton lehet befolyásolni, maga a harc azonban automatizálva van, úgyhogy a hősök megvásárlása és pályára pakolása után csak nézni lehet, ahogy jól összeverik a többi játékos hőseit. Eddig elég egyszerűnek tűnik a dolog, de nem lenne ennyire népszerű a műfaj, ha valójában nem lenne ennél jóval bonyolultabb az egész.

Dota-Auto-Chess-has-unofficial-ranked-matchmaking-and-the-devs

Fotó: Auto Chess / Drodo Studio

Az első és legfontosabb taktikai elem, hogy a játék minden körben véletlenszerűen dobálja fel a hősöket, vagyis hiába akar az ember mondjuk varázslókkal játszani, simán lehet, hogy a játék folyamatosan harcosokat fog adni neki. A hősök száma véges: az eredeti modnál például mindegyikből csak húsz van a játékban, vagyis ha mindenki Crystal Maident szeretne venni, akkor elég nagy az esélye annak, hogy nem sűrűn fogunk találkozni vele. Ez egyrészt azért kellemetlen, mert egy hősből nem egyet kell venni, hanem összesen kilencet, ha a legerősebb változatát szeretnénk használni. Másrészt meg azért, mert emellett még a kasztok (például a harcos, vagy a varázsló), meg a fajok (például ember, vagy naga) szinergiájára is oda kell figyelni, mert az ilyen bónuszok nélkül hamar ki fognak ütni minket.

Ezekre a dolgokra persze hamar rá fog érezni az ember, de az is gyorsan egyértelművé válik, hogy még több mindent kell észben tartani annak, aki igazán jó akar lenni ezekben a játékokban. Hiába van például automatizálva a küzdelem, jó pozicionálással az elvesztett csatákat is meg lehet fordítani. Ehhez azonban pontosan tisztában kell lenni azzal, hogy az aktuális ellenfelünk serege miben erős.

Emellett nagyon fontos elem a pénzünk menedzselése is, ami jóval komplexebb, mint amilyennek elsőre tűnik: a hősvásárlás mellett a karakterünk fejlesztéséhez szükséges tapasztalati pontokra is kell költeni, mert ez határozza meg, hogy egyszerre hány hőst tehetünk fel a pályára. Emellett a választásnál is lehet költeni, ha nem tetszik az öt hős amit kaptunk, némi aranyért cserébe próbára tehetjük újra a szerencsénket, és leválthatjuk a teljes garnitúrát egy másikra.

Miért szereti ezt mindenki?

Számos okot lehetne felsorolni, amiért az auto battlerek népszerűek lettek: könnyű beletanulni, nem túl hosszú egy meccs, nem is igényel annyi koncentrációt mint mondjuk egy MOBA, és az élő közvetítéseket is szórakoztató nézni. Ezeknél ugyanakkor van egy sokkal fontosabb dolog is, méghozzá az, hogy

ezek a játékok olyanok, mintha egy interaktív, csicsás nyerőgép előtt ülne az ember.

A szerencsejátékozás nem újkeletű dolog a videojátékokban, elvégre az emberek már 20 éve is teljes napokat töltöttek el a Pokémon Yellow kaszinójában, hogy végre megvehessék azt a fránya Porygont – az auto battlerek pedig tökéletesen tudnak építkezni erre az alapra. A pénzünkkel (és az életpontjainkkal) való hazardírozás miatt sokkal jobb érzés, amikor végre megkapjuk azt a hőst, amire tíz kör óta vártunk, a véletlenfaktor pedig teljesen jogos kifogásként is használható, ha az ember elveszít egy meccset.

dota-underlords 1

Fotó: Dota Underlords / Valve

A nyerőgépekkel ellentétben ugyanakkor itt szép lassan meg lehet tanulni irányítani a káoszt, és igazából pont emiatt lesz durván addiktív az egész: minden meccsből tanul valamit az ember, emiatt folyton ott motoszkál a gondolat, hogy a következő körben emiatt minden sokkal jobban fog majd menni.

Az egészben ráadásul az a legjobb, hogy a mai, <a href="//index.hu/tech/godmode/2017/11/08/videojatek_lootbox_mikrotranzakcio_addikcio_szerencsejatek/" id="hyperlink_8dd95d1ccd5b4eb6a842c30cbba3f46e" target="_self" title="Lassan károsabb videójátékozni, mint kaszinóba járni" data-recommendation="jobb_hasab" data-recommendation-preview="{"og:title":"Lassan károsabb videójátékozni, mint kaszinóba járni","og:description":"Egyre több pénzt akarnak […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tech/godmode/2019/07/21/teamfight-tactics-videojatek-teszt-auto-chess-valve/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Teljesen új játék lett a Minecraft az RTX videokártyától

Teljesen új játék lett a Minecraft az RTX videokártyától

Támogatóinknak köszönhetően több időnk van hosszú, nagyobb elmélyülést kívánó anyagokon dolgozni. Támogass te is! Az …