2019. március 20., szerdaMa Klaudia napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 313,00 Ft | USD: 276,00 Ft | CHF: 276,00 Ft
2019.03.20. Klaudia Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 313,00 Ft | USD: 276,00 Ft | CHF: 276,00 Ft
Kezdőlap / Tech / A kőkemény motoros esete a zombiapokalipszissel

Hirdetés

A kőkemény motoros esete a zombiapokalipszissel

Lassan három éve már annak, hogy a Sony bemutatta a Bend Studio készülő zombis játékát, a Days Gone-t. Azóta csak szépen lassan csepegtették az infókat róla, a vészesen közeledő megjelenés miatt azonban a Sony elérkezettnek látta az időt arra, hogy ráeresszék az újságírókat a végső állapotához közelítő játékra.

A 2017-es E3-on azt írtuk, hogy az eddig sztoriközpontú kalandjátékokban utazó fejlesztőgárdának ezúttal sikerült videojátékot csinálnia interaktív film helyett, ezt pedig a prágai teszt alapján meg is tudom erősíteni. A Days Gone persze így is illeszkedik a játékosok által sokszor kritizált PS4-es sémába, talán kicsit túlságosan is, de hiba lenne emiatt rögtön leírni.

Üdv a pokolban

Az már előre látszott, hogy a Sony nem éri be egy sima tesztelési lehetőséggel, ha már odacsődítenek Prágába egy rakás újságírót. Így is lett, egy isten háta mögötti, a nyolcvanas évek vége óta elhagyatott kastélyszállóhoz vittek minket tesztelni a játékot. A helyet ki is dekorálták, Days Gone-zászlók, zombiapokalipszishez méltó graffitik, égő fémhordók, hatalmas motorok és a hozzájuk tartozó marcona motorosok fogadták a csapatot.



5

Galéria: Days Gone – HarasovFotó: Flachner Balázs / Index

A játékkal persze nem itt, hanem a vele szemben lévő, ennél egy fokkal otthonosabb épületben lehetett játszani, de ez, meg az, hogy a motorokkal is lehetett barátkozni, mindenképpen hozzáadott az élményhez. A szervezők amúgy a maximális immerzió érdekében még motort is szereltettek az újságírókkal, ráadásul úgy, hogy egy térkép alapján nekünk kellett megkeresni a hiányzó alkatrészt is, de attól tartok, hogy ez nem csinált belőlem túlélőistent.

Sikerélményem azért így is volt ezen a téren: a játék főhőse, Deacon a túlélést és a motorjavítást is sokkal professzionálisabban csinálta nálam, úgyhogy a továbbiakban inkább róla meg a játékról lesz szó.

Én és a motorom

Nagyjából három és fél órát játszottam, ami alatt egy ilyen kaliberű játéknál csak a felszínt lehet megkapargatni – főleg mert az általunk tesztelt verzióban ugrott is egyet a történet –, az első benyomásokhoz viszont ez is éppen elég volt.

A demó első része a játék elejére dobott be, ahol az rögtön kiderült, hogy a Bend Studio nem szakadt el a múltjától: hosszú percekig tartó drámai képsorok után kapjuk kézbe az irányítást. Innen aztán egy darabig haladhattunk a sztorival, de a játék hamar átdobott minket egy későbbi pontra, hogy a történet mellett a világban is kóborolhassunk kicsit. 

A különféle expókon mutogatott demók mind azt sulykolták, hogy

  • a Days Gone elég nagy szabadságot biztosít a játékosoknak abban, hogyan állnak neki egy probléma megoldásának,
  • a dinamikusan változó világ pedig órák után is izgalmas marad.

A prágai teszten kiderült, a fejlesztők nem a levegőbe beszéltek, mikor ezeket emlegették, a demó második felében ugyanis

tényleg csak rajtunk múlott, hogy mit hozunk ki az egészből.

Én az idő szűke miatt elsősorban a fő történetszálat követtem, de még így is számtalanszor találkoztam olyan dolgokkal, amik átmenetileg elvonták a figyelmemet róla.

Hamar kiderült például, hogy Deacon kiváló nyomkövető, ezt pedig nemcsak emberek követésére lehet használni, hanem arra is, hogy felkutassuk a környéken található összes használható cuccot. Én minden játékban mániákus gyűjtögető vagyok, úgyhogy ezt rendre ki is használtam, és

folyamatosan rongyok, sörösüvegek, benzineskannák meg fémhulladék után rohangáltam, amerre csak jártam.

Ezekből aztán mindenféle dolgokat lehet barkácsolni a kötszertől a Molotov-koktélig, úgyhogy érdemes is vele foglalkozni, mert nagyban megkönnyíti a túlélésünket. Ez a rendszer a játék során állítólag egyre komplexebb lesz majd, a különböző receptek miatt pedig az eleinte csak a motorunk megjavításához […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tech/godmode/2019/03/06/days-gone-sony-playstation-praga-videojatek-teszt/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Jön GeForce GTX-ekre a sugárkövetés

Persze ezeken nem kell csodát várni a technológiától. Nagyon hamarosan már nem lesz kötelező NVIDIA …