2020. augusztus 13., csütörtökMa Ipoly napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 344,00 Ft | USD: 291,00 Ft | CHF: 320,00 Ft
2020.08.13. Ipoly Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 344,00 Ft | USD: 291,00 Ft | CHF: 320,00 Ft
Kezdőlap / Tech / A játékok, amik meghatározták az elmúlt tíz évet

A játékok, amik meghatározták az elmúlt tíz évet

Egyet muszáj leszögezni az elején:

Ezek nem a legjobb játékok. Csak azért, mert egy játék felkerült a listára, még nem feltétlenül állítjuk azt, hogy jó, vagy rossz. Csak azt, hogy a játékipar szempontjából valamiért nagyon fontos.

Ezek után már tényleg csak az hőböröghet Facebookon, hogy a listán szereplő egyik-másik játék mekkora szerves trágyába burkolt vegyi hulladék, aki az első két mondatot se olvassa el. És ez legfeljebb a kommentelők 80-90%-a lehet. 

De mivel érték el ezek a játékok, hogy meghatározzák a videojáték-ipart 2010 és 2019 között? Ezt tehették botránnyal, sok eladott példánnyal, elsöprő népszerűséggel, vagy akár azzal, hogy 75 milliárd forintot kalapoztak össze puszta ígéretekkel a fejlesztői, pedig még kész sincs a játék. A sorrend is véletlenszerű, így jutottak eszembe a címek, amikor a listát összeállítottam.

Elder Scrolls V: Skyrim

A Skyrim ugyan nem feltétlenül a legjobb Elder Scrolls játék, de ettől még zseniális darab, bárki bármit mond. Nem csak a története, a karakterek, vagy a mai napig egész jól kinéző világa miatt, és nem is a végtelen modolhatóságért. Azért kerül fel erre az illusztris listára, mert ahol a kiadó Bethesda egy kicsi pénzszagot érzett ott kíméletlenül kiadta.

Ezeken a platformokon jelent meg (nem feltétlenül ebben a sorrendben):

  1. PC, ezen összesen 3 verzió,
  2. PC VR
  3. Xbox 360,
  4. Xbox One,
  5. PS3,
  6. PS4,
  7. PS VR,
  8. Nintendo Switch,

És még az Amazon személyi asszisztens Echoján is.

Az utóbbira fejlesztett Very Special Editiont a 2017-es E3-on jelentették be, és mindenki azt gondolta, hogy a kiadó csak viccelt, amikor hűtőkre, csipogókra és rajztáblákra készült verziókkal fenyegették meg a játékosokat.

Ha a rengeteg verzióhoz hozzáadjuk, hogy egy tényleg jó, szép játékról van szó, ami gyakorlatilag végtelen újrajátszhatóságot biztosít a közösség által készített modokkal, akkor nem csoda, ha az évtized egyik legmeghatározóbb játékaként gondolunk a Skyrimra.

Fortnite

Kooperatív túlélős-gyűjtögetős játéknak indult, de igazán népszerűvé akkor vált, amikor a játékosok egymásnak eshettek. A PUBG divathullámát meglovagolva 2017 őszén 2 hónapnyi rohamtempós fejlesztés után bemutatták a Fortnite Battle Royale játékmódot. Az első két héten 10 millióan próbálták ki az ingyenes játékot, és azóta is mikrotranzakcikból tartja fent magát a játék (ez alatt azt kell érteni, hogy obszcén mennyiségű pénzt hoz a fejlesztő-kiadó Epicnek). A népszerűsége azóta is töretlen: a játék a második fejezetnél tart (az első fejezet 10 évados volt), és egy véletlenszerű időpillanatban átlagosan 80-100 ezren kíváncsiak csak arra, hogy Twitch-en emberek streamelik, ahogy játszanak vele. A nagyobb események pedig több százezres, vagy akár milliós nézőszámot is képesek produkálni.

14,7 millió követővel Tyler “Ninja” Blevinsé volt sokáig a legnépszerűbb csatorna, bár ő idén átigazolt a Microsoft streaming platformjára, a Mixerre. A trónt megöröklő Turner “Tfue” Tenney kalandjait 7,2 millióan követik. Nagyon sok ember néz Fortnite streamereket a mai napig, és már a magyar kisboltok pénztárainál is lehet kapni magyarázó könyveket, bögrét, kulacsot, ruhát. A Fortnite a popkultúra közepébe csökkent, és a mainstream felé tolja a játékokat.

Világszerte rendeznek pénzdíjazásos bajnokságokat (itthon a V4-es esportfesztiválon is volt Fortnite verseny), és bár ebben nem nyomta le a világot, olyan hirtelen vált népszerűvé és gyerekkedvenccé, hogy nem mehetünk el mellette szó nélkül, ha az évtized játékairól beszélünk.

Grand Theft Auto: Online

A GTA V megjelenése után nem sokkal jött ki a többjátékos verzió, és bár a GTA V önmagában is megállja a helyét, az online mód tartja ma is életben a játékot (novemberig összesen 115 millió példány kelt el belőle). Áprilisban már 6 milliárd dollárnál járt a játék bevétele, és sokan az előző konzolgeneráció tökéletes lezárásának tartják.

Ugyan az egyszemélyes játékmódhoz nem készült kiegészítő, az Online-t a mai napig toldozzák-foldozzák új melókkal, járművekkel, fegyverekkel és versenyekkel. Amikor megjelent, mindenkinek lehettek autói, garázsai és lakásai. A játékosok ma már vehetnek hotelt, jachtot, vagy akár föld alatti bunkert is.

Ez persze tök jó a Take-Two Interactive-nak és a Rockstar Gamesnek, hiszen még mindig képesek új játékosokat becsalogatni, és a mikrotranzakciókból is dől a pénz. De ez az egyszemélyes verzió megrögzött követőinek inkább rossz hír, hiszen minek foglalkozna a fejlesztő kiegészítőkkel, vagy akár új játékkal, ha a GTA Online még most is rengeteg pénzt hoz? (Azért a legutóbbi slágerüket, Red Dead Dedemptiont elnézve nem fenyeget az a veszély, hogy elhanyagolják az egyjátékos vonalat.)

No Man’s Sky

A videojátékos világ rút kiskacsája. A Hello Games játékát a vezető fejlesztő, Sean Murray az egekig magasztalta, a nyilatkozatai alapján a játék még a csillagokat is lehozta az égről. Máig érthetetlen módon ezt mindenki el is hitte neki, és már-már vallásos imádat övezte a játékot már a megjelenés előtt. A 2016-ban megjelent végleges (hahaha) verzió ezzel szemben egy üres, […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tech/godmode/2019/12/15/evtized_meghatarozo_videojatek_skyrim_fortnite_death_stranding_minecraft_dota/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Lehet, hogy érdekel...

Elárulja az újdonságait a Windows 10

Tippekben kapnak majd tájékoztatást a számítógépezők. A Windows 10 óriásfrissítéseinek újdonságai eddig meglehetősen rejtélyesek voltak …