2019. augusztus 20., keddMa István napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 324,00 Ft | USD: 293,00 Ft | CHF: 299,00 Ft
2019.08.20. István Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 324,00 Ft | USD: 293,00 Ft | CHF: 299,00 Ft
Kezdőlap / Tech / A gémermúzeum, ahol mindennel lehet játszani

Hirdetés

A gémermúzeum, ahol mindennel lehet játszani

Mit is próbáljak ki először? A Donkey Kongot 14 különböző platformon? A Duck Huntot műanyag pisztollyal? Szenvedjek a szadista futószimulátor QWOP-pal, esetleg próbáljak eljutni az egydimenziós Diablo végére? Az sheffieldi National Videogame Museumban ezeken kívül még több tucat másik játékot próbálhatnak ki a látogatók. Egy gyors email után Conor Clarke, a múzeum marketingese fel is ajánlotta, hogy körbevezet, ha arra járok. Mit volt mit tenni, arra jártam.

Hirdetés

A fényárban úszó recepció mögött egy hatalmas, sötét teremben érkezett az első meglepetés: a múzeumot éppen ellepte egy iskoláscsoport. Minden asztalt, minden játékgépet legalább három gyerek vett körül.

Legjobb tudomásunk szerint mi vagyunk az egyetlen ilyen témájú múzeum, ahol minden játszható, minden működik. Nehéz értékelni egy játékot anélkül, hogy kipróbálnánk.

– említette Clarke, amikor a múzeum filozófiájáról beszélt.

Annak ellenére, hogy a látogatásnak nincs kötött menete, a kiállítási darabok tematikusan csoportokba vannak rendezve. Rögtön a bejáratnál a Sonic vs Mario részen végigkövethetjük, hogyan fejlődött a két klasszikus platformjáték először a 3D felé, majd vissza 2D-re. 

Külön csoportok vannak az igazán nehéz játékoknak, mint például a Super Hexagon vagy a QWOP, de ki lehet próbálni gépelős játékokat (ezekben megfelelő szavak begépelésével haladhatunk vagy nyírhatunk ki ellenfeleket), sheffieldi játékokat, vagy megnézhetjük, hogyan próbáltak eleinte játékokat gyártani a lányoknak a Hyper Femme asztalnál (az innováció abban állt, hogy minden rózsaszín és fodros). Ha valaki társasággal érkezik, játszhatnak együtt a Rock Banddel, Portal 2-vel, Gang Beastsszel, esetleg versenyezhetnek egymás és Sonicék ellen.

A kiállítás legnagyobb eleme a Platform 14 fala, amin a videojátékos világ egyik ikonikus tagja, a Donkey Kong játszható 14 különböző verzióban. Kipróbálhatjuk az eredeti játékgépet, a Commodore 64-, vagy az Apple II-verziót, és megnézhetjük, milyen különbségek vannak az egyes portok között.



10

Galéria: Sheffieldi National Videogame MuseumFotó: Világi Máté / Index

A kiállítás egyedibb darabjaihoz tartozik a világ legelső konzolja, az 1972-es Magnavox Odyssey. Sokan úgy tudják, hogy az Atari és a Pong volt a legelső úttörő, de ez tévedés. Egyébként a Magnavox Odysseyre volt is egy Pong-szerű játék, és mivel korábban jött ki a piacra, mint az Atari, be is perelték őket. Az Atari peren kívül akart inkább megegyezni, így felajánlott 1,5 millió dollárt, plusz hozzáférést minden technológiához, amit az Atari 1976-77 között fejlesztett. A következő 20 évben a Magnavox jobbra-balra perelt minden kiadót, aki megpróbálkozott a pingpong-játékok piacán, és összesen (mai árfolyamon) több mint 500 millió dollárt nyert. 

Maga a konzol azért érdekes, mert mindössze három fehér pontot és egy fehér vonalat tud megjeleníteni, de ezt rendkívül ötletesen turbózták fel a gyártók. A konzolhoz műanyag lapok jártak, amiket a tévére lehetett tapasztani a képernyő statikus elektromosságát kihasználva. Mivel a grafika nagy része így nem a gépen múlott, hanem a sablonon, akár több játék is használhatta ugyanazt a szoftvert, csak egy gyors sabloncsere kellett, hogy megváltozzon a környezet. Bezzeg konzolon ma éveket várunk, hogy betöltsön egy játék. Régen minden jobb volt.

Nagyon szívesen kiraknánk, hogy a látogatók kipróbálják, mert működik, de sajnos nagyon hamar tönkremenne és nem könnyű egy több mint negyven éves konzolt javíttatni.

– sajnálkozott Clarke.

Az egyik legszebb kiállítási darab egy iOS-es játék, az <a href="http://inksgame.com/press/index.php" […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tech/godmode/2019/08/03/videojatek_muzeum_sheffield/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Katasztrófa az internet hiánya a nyaraláskor

Az amerikaiak még az ételmérgezést is kevésbé utálják. A tévéokosító kütyüket készítő Roku sajtósai a …