Miután a japán gyártó vezetősége nyilvánosan kért bocsánatot a versenyzőktől Spielbergben, a 39 éves motoros is részletesen beszélt az őket sújtó problémákról: elmondása szerint még ő sem számított ilyen szenvedésre Ausztriában.

' />
2018. augusztus 20., hétfőMa István napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 323,00 Ft | USD: 283,00 Ft | CHF: 284,00 Ft
2018.08.20. István Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 323,00 Ft | USD: 283,00 Ft | CHF: 284,00 Ft
Kezdőlap / Sport / Rossi: „2004-hez hasonló előrelépés kell a Yamahától”

Rossi: „2004-hez hasonló előrelépés kell a Yamahától”

Miután a japán gyártó vezetősége nyilvánosan kért bocsánatot a versenyzőktől Spielbergben, a 39 éves motoros is részletesen beszélt az őket sújtó problémákról: elmondása szerint még ő sem számított ilyen szenvedésre Ausztriában.

Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva. (x)

Már hónapok óta halljuk a Yamaha versenyzőitől, elsősorban Valentino Rossitól, hogy főként az elektronika terén vannak lemaradásban fő riválisaikkal szemben, amelynek köszönhetően kigyorsítás terén rendre sokat veszítenek hozzájuk képest. Ezt most, a szezon legrosszabbul sikerült időmérője után – Maverick Vinales a 11., míg az olasz a 14. helyre kvalifikálta magát az Osztrák Nagydíjon – újfent elismételte a 39 éves motoros:

Hirdetés

„2017-ben az ellenfeleink, a Honda és a Ducati sokkal gyengébb teljesítményre voltak képesek, mint idén, viszont őszintén szólva, nem éreztem jól magam a vázzal, a motor mechanikai részével kapcsolatban. Idén jó a váz és a súlyelosztás, viszont elektronikai oldalról a Honda és a Ducati komoly előrelépést tett, s ez az, amelyre a Yamahánál nem vagyunk képesek. Számomra ez a kulcs: rá kell jönniük, hogyan javulhatunk, mert szerintem a motor többi része rendben van” – idézi Rossi szavait a Crash.net szakoldal.

A roppant gyenge időmérős szereplés után Kouji Tsuya, a Yamaha MotoGP-s projektjének vezetője nyilvánosan kért elnézést a versenyzőktől. Amikor Rossinak feltették a kérdést, hogy úgy érzi-e, ezek után a hangvillások komolyabban veszik-e a hosszú ideje emlegetett gondokat, így felelt: „Remélem, mert elég hosszú ideje beszélek nekik ugyanarról a problémáról, amellyel még egy év után is küzdünk. Szóval bízom benne, hogy mindent beleadnak, hogy megoldást találjanak, és aztán idővel meglátjuk, tudunk-e fejlődni a következő hónapokban.”

Rossi szerint a Yamahának hasonló fejlődésre és munkabefektetésre lenne szüksége, mint közel másfél évtizede, amikor először szerződött hozzájuk: „Amikor régesrég megérkeztem ide még 2004-ben, a Yamaha sokkal rosszabb volt, mint most. Viszont egy év alatt igen erőteljesen reagáltak. Másfajta szervezettséget állítottak fel, több pénzt fektettek a projektbe, több emberrel dolgoztak, és egy év alatt, 2005-re sikerült a legjobb M1-et összerakniuk, amellyel mehettem. Most ugyanezt kell megpróbálnunk. Úgy vélem, kigyorsítás terén nagyon hasonló a helyzet, mint tavaly augusztus-szeptember környékén. Tény, hogy bizonyos pályákon kevésbé szenvedünk, de sajnos más helyszíneken viszont jobban. Hat napja Brnóban még az első sorban voltam, most viszont az ötödikben.”

A „Doktor” arra is magyarázatot adott, miképp lehet az, hogy Spielbergben egyelőre a Tech3 Yamaha szatellit motorosa, Johann Zarco jobb teljesítményt náluk (a francia a hatodik helyen zárt az időmérőn): „A hátsó gumi szempontjából kritikus pályán történik a mostani szenvedés. Az látszik, hogy ilyen esetekben, amikor komolyabb terhelésnek van kitéve a hátsó abroncs, Zarco motorozási stílusa, valamint a termete és a súlya, amely jóval kisebb, mint az enyém vagy Maverické, sokat segít. Hat nappal ezelőtt még ő küzdött gondokkal, most viszont gyorsabb nálunk.”

Végül a konkrét hétvégi szereplés kapcsán így fogalmazott Rossi: „Tudtam, hogy ezen a pályán szenvedni fogunk, hiszen talán ez a legrosszabb helyszín számunkra, de reméltem, hogy kevesebb gondunk lesz. Peches is voltam, mert az egyetlen száraz edzés, amellyel közvetlenül a Q2-be lehetett jutni, az FP1 volt, amelyen viszont három kör után elromlott a motor alattam. Ezért a másik gépet kell használnom, ami eléggé más, így nem éreztem elég kényelmesen magam ahhoz, hogy a top10-ben maradjak. A Q1-ben nagyon szenvedtem a lágy hátsó gumival, még akár két körön keresztül is nehéz menedzselni, mert bár úgy érzed, valamelyest jobb a tapadás, a gumi túl puha, ezért a mi motorunkkal nehéz javítani vele a köridőn, így sajnos nem is jutottam be a Q2-be. Holnap az ötödik sorból fogok indulni, ami nehéz és kritikus lesz, mivel az első három-négy féktáv igen nehéz mindenki számára, s a boly közepén különösen oda kell figyelned mindenre. Reméljük, száraz versenyünk lesz, és igyekszünk kipróbálni valami mást és mindent beleadni, hogy szerezzünk néhány pontot a bajnokság szempontjából.”

Fotók: Yamaha Racing

Forrás: http://www.p1race.hu/hir/rossi_2004-hez_hasonlo_elorelepes_kell_a_yamahatol_20180811

Lehet, hogy érdekel...

Leekens: Lehetetlent vártak tőlem Magyarországon

Június közepén küldte el a Magyar Labdarúgó-szövetség a belga Georges Leekenst és tette meg helyette …