2019. október 22., keddMa Előd napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 330,00 Ft | USD: 296,00 Ft | CHF: 299,00 Ft
2019.10.22. Előd Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 330,00 Ft | USD: 296,00 Ft | CHF: 299,00 Ft
Kezdőlap / Kultúra / Brat Pitt a lelkét is kijátssza az űr-apakomplexusát kezelve

Hirdetés

Brat Pitt a lelkét is kijátssza az űr-apakomplexusát kezelve

Lényegében az Apokalipszis most, csak épp az űrben – mondhatnánk egy kis egyszerűsítéssel James Gray sci-fijére, az Ad Astra – Út a csillagokba című filmre, és minél tovább ízlelgetjük a furcsa kombinációt, annál érdekesebbnek tűnik. Nagy szerencse, hogy a végeredmény fel tud nőni ehhez az elváráshoz, még úgy is, hogy valójában a sci-fi inkább csak egy erős körítés, egy egyfajta közvetítő jármű, amin keresztül eljut hozzánk a Terrence Malick filmjeire jellemző belső monológgal erősített űrhajós családi drámája.

A film története önmagában nem valami nagy dobás, az ereje inkább a részletek kibontásában, illetve Pitt játékában van. Adott egy űrhajós, Roy McBride őrnagy (Brad Pitt), aki az Egyesült Államok űr-haderejének egyik kiváló katonája a közeli jövőben. McBride büszke is arra, hogy hidegvérének, racionális hozzáállásának köszönhetően szinte tökéletes a feladatra, és hogy a pulzusa még akkor sem ment 80 fölé, amikor a sztratoszféra határáról zuhant le egy óriási űrantennáról.



10

Galéria: Ad Astra – Út a csillagokba

McBride zuhanását egy rejtélyes sugárkitörések miatti meghibásodás okozta, a hadsereg szerint pedig az emberi életre is veszélyes sugárzás hátterében McBride halottnak hitt apja, a Neptunusz mellett 16 éve eltűnt Clifford McBride (Tommy Lee Jones), illetve a földönkívüli életet célzó kutatása áll. Roy McBride így nem csak kvalitásai, hanem vérrokonsága miatt is kifejezetten alkalmas arra, hogy rajta keresztül kapcsolatba lépjenek az elszabadult felfedezővel, ám a vállalt küldetés végül legalább annyira vezet az űr, mint saját lelke mélyére.

Éppen ezért a film tulajdonképpen egy szinte egyszereplős dráma, amiben nagyjából mindenki csak alkalmi útitárs Pitt mellett a végcél felé vezető úton. A legfájóbb ezek közül a szinte meg sem szólaló Liv Tyler mint Pitt filmbeli felesége, akit kár volt erre elpazarolni azért. Sokkal több játékpercet Donald Sutherland vagy épp Ruth Negga sem kap, de amit rajtuk elvesztünk, azt visszanyerjük Pitt, vagyis Roy McBride saját lelkét boncolgató narrálásával – amit néha a feljebbvalók felé kötelezően leadott pszichikai állapotjelentés bőrébe bújtatnak.

A film igazi ereje ebben, vagyis McBride inkább lelki, mint fizikai utazásában, illetve Pitt játékában van. McBride apja a karriernek szentelte életét, szemrebbenés nélkül hagyta ott feleségét és fiát a Földön, és Roy is hasonlóképp tesz, amikor minden érzelmet nélkülözve fókuszál az éppen aktuális feladatára, pokollá téve az idők során eltávolodott felesége életét.



10

Galéria: Ad Astra – Út a csillagokba

A főszereplőn keresztül persze nagyobb képet is kapunk: McBride-dal együtt elmélkedhetünk az emberiség világegyetemben elfoglalt helyén. A film szerint két eshetőség van: vagy létezik rajtunk kívül is intelligens élet, és az emberiség csak egy múlandó, lassan a kihalás szélére kerülő apró pont a mindenségben, vagy csak és kizárólag mi vagyunk, és így a világon minden rólunk szól és minden rajtunk múlik. Jobban belegondolva, mindkét eshetőség elég ijesztő, főleg a nem túl távoli jövőben felvázolt globális válság láttán – így kissé ébresztőként is értelmezhető a film, ami a jövőhöz való […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kultur/cinematrix/2019/09/18/ad_astra_ut_a_csillagokba_brad_pitt_kritika/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Bruce Willis már megint kiöregedett akcióhőst játszik

Bruce Willis már megint kiöregedett akcióhőst játszik

Megérkezett az első előzetese a Trauma Center című akciófilm-thrillernek, amiben Bruce Willis zsaruként futkos egy …