2018. november 15., csütörtökMa Albert, Lipót napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 322,00 Ft | USD: 285,00 Ft | CHF: 283,00 Ft
2018.11.15. Albert, Lipót Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 322,00 Ft | USD: 285,00 Ft | CHF: 283,00 Ft
Kezdőlap / Ingatlan / Tarlós a 3-as metró meghosszabbítását, Fürjes a szakma és a civilek összefogását várja az új tanácstól

Hirdetés

Tarlós a 3-as metró meghosszabbítását, Fürjes a szakma és a civilek összefogását várja az új tanácstól

“Mi a teendő? Mit várhatunk a város jövőjétől? A városépítésnek a múlt által megszabott keretében kell kielégíteni a jelenkor igényeit” – mondta Tarlós István Főpolgármester a Budapest 2030 Konferencia nyitóelőadásának elején. A főpolgármester elmondta, hogy eddig forráshiány miatt nem megvalósuló projekteket is a Budapesti Közfejlesztési Tanácsa elé fog vinni, többek között a 3-as metró középső szakaszának építését, valamint a Káposztásmegyerig való meghosszabbítását. Fürjes Balázs a főváros országon belüli szerepére, a kormányzat és a városvezetés közti szoros együttműködés szükségességére hívta fel a figyelmet. Budapest nélkül ugyanis nincs sikeres Magyarország, ez az egyetlen magyar világváros, Magyarországot Budapest teszi fel a világtérképre, és az egyetlen, globálisan ismert magyar brand.


Tarlós István Főpolgármester nyitóbeszédében a Budapesti Közfejlesztési Tanács feladatairól, működéséről, illetve azokról a várost érintő beruházásokról beszélt, amelyeket a következő időszakban a tanács elé szeretne terjeszteni. Mivel a városok folyamatosan terjeszkednek, nemcsak a várost, de a környező részeket, az agglomerációt, valamint szociológiai szempontokat is figyelembe kell venni a városfejlesztésnél.

Az egyes elhatározásokat a kormánynak és a fővárosnak is jóvá kell hagynia, minden döntés konszenzussal kerül meghozásra, a főpolgármester pedig vétójoggal fog rendelkezni. Tarlós István elmondta, hogy a fejlesztési tanácsnak összesen 5 városi tagja és 5 kormánytagja lesz, előbbibe a XIII. kerület szocialista polgármestere Dr. Tóth József is beletartozik, ami bizonyítja, hogy nem politikai, hanem városfejlesztési céljaik vannak.

A fővárosnak eddig is voltak olyan projektjei, amelyek forráshiány miatt nem valósultak meg, a tanács elé került ügyek azonban már az állam projektjei is lesznek. A főpolgármester előadásában elmondta, hogy:

Hirdetés

Tarlós a 3-as metró meghosszabbítását, Fürjes a szakma és a civilek összefogását várja az új tanácstól

Kormányzati fejlesztési lehetőségek Budapesten

Foglalkozásunknál fogva mi mindannyian budapestiek vagyunk, Budapest a munkánk, Budapest a szenvedélyünk. A 21. század következő évtizedeiben a város legsikeresebb korszaka köszönthet ránk, 2030-ra Budapest lehet az egyik, ha nem a legjobb város Európában – mondta el Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. Az unió fővárosai közül itt lehet a legjobb élni, a magyar főváros Európa top 3 fővárosának egyike lehet, melyet az alábbi tényezők támasztanak alá:

  • földrajzi adottságok
  • egyre nagyobb a tőke és a tudás koncentrációja
  • a Közép-Magyarországi régió kedvező demográfiai folyamatai, amiben a következő tíz évben is növekedés várható
  • a város kellemes hangulata, egy barátságos méretű világváros anélkül, hogy túlzsúfolt lenne
  • szabad és biztonságos, a befektetési lehetőségek szempontjából is
  • nemzetközi viszonylatban is vonzó, Közép-Európa egyre nagyobb tényező a világgazdaságban
  • a budapesti szolgáltatószektor megállja a helyét, a fiatalok szorgalmasak, nagy tudásúak és az infrastruktúra is megállja a helyét
  • Budapesten egyre erősebb az együttműködés kultúrája, javul az üzleti világ és a kormányzat közötti párbeszéd


A lehetőségekhez azonban tudatos és kemény munkára van szükség. Szükség van tapasztalt, kipróbált, cselekvőképes vezetők személyére, de ugyanilyen fontos a kormányzat és a városvezetés közti szoros együttműködés is. Az eredményes városépítéshez szükség van egy jó mestertervre, egy jó városépítő tervre.

Ahogy Széchenyi mondta egykor: “Budapest a magyar polgárság szíve, a magyar szabadság városa, amely a polgárosodás programjaként született.”

A főváros számunkra is egy nemzeti ügy, melynek felépülése a legnagyobb magyar sikersztori. A sikereihez viszont már régen is összefogásra, a nemzeti kormány cselekvésére és az ország pénzének helyes felhasználására volt szükség. Budapest nélkül nincs sikeres Magyarország, ez az egyetlen magyar világváros, Magyarországot Budapest teszi fel a világtérképre, és az egyetlen, globálisan ismert magyar brand. Budapest együttműködésre ösztönzi a különböző világlátású embereket, a racionális kritikai gondolkodás hazai fellegvára, ami szintén hozzájárul a város sikeréhez.

Budapest 3 az 1-ben

A főváros egyszerre a budapestiek otthona és a nemzet fővárosa, így élhetőnek és méltóságtelinek is kell lennie. Ehhez viszont hozzáadódhat egy európai minőség is, minden esélye megvan, hogy Közép-Európa térségszervező fővárosa lehessen. A mindenkori magyar kormány mindig felelős volt és felelős lesz Budapestért, nem hagyhatja magára, de nem is gyámkodhat felette. A siker kulcsa a kormány és a városvezetés közti együttműködés, éppen ezért alakul meg a Budapesti Közfejlesztési Tanács.

Mostantól minden lényeges közfejlesztés itt dőlhet el, amelyben a főváros és a kormányzat képviselői egyenlő arányban képviseltetik magukat, egyenlő szavazattal bírnak és a döntés kizárólag egyhangú szavazattal hozható. A főpolgármesternek a 2030-as fejlesztési tervvel kapcsolatban is vétójoga van.

November 17-én, a város születésének 145. születésnapján tehát a Fővárosi Tanács megtartja alakuló ülését, 2019-ig elvégzi a fejlesztési tervet, ami 2020-tól indulhat el. Ebben viszont a városvezetés és a kormány mellett közösségi tervezésre is szükség van, éppen ezért a budapesti párbeszéd során a városi, a civil és szakmai közösségeket arra kérjük, hogy találjuk ki együtt Budapestet, hogy valós igények alapján készüljön el a fejlesztési terv, melynek 7 fejezete lesz:

  • Budapest identitása és jövőképe
  • budapesti tények és trendek 2020
  • kiindulópont, előzményes iránymutatás
  • kiemelt budapesti fejlesztési célok, térségek
  • finanszírozási háttér, uniós források feltérképezése
  • közösségi részvétel
  • társadalmi konfliktusok és azok kezelése


Hiszünk abban, hogy ha mi, budapesti közösségek meghallgatjuk egymást, odafigyelünk egymásra akkor közös munkával sokkal jobb tervet tudunk alkotni Budapest jövőjéről.

Tarlós a 3-as metró meghosszabbítását, Fürjes a szakma és a civilek összefogását várja az új tanácstól

Budapestben óriási a potenciál a turizmus terén

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a város turisztikai erejéről és arról beszélt, hogy Budapestben óriási a potenciál, hogy egy világszínvonalú hely legyen.

A Malév 2012-es csődje után a Budapest Airport üzleti stratégiája átrendeződött, akkor 8 millió fő volt az átutazó és érkező forgalma. 2017-ben ez 13 millió volt, idén pedig a 15 milliót is elérheti. Ilyen növekedést sehol nem tapasztaltak. Az átlagos 4%-os növekedéshez képest a budapesti mintegy 7% azt is eredményezheti, hogy 2030-ra az utasforgalom eléri a 30 millió főt. Váradi József azt is hozzátette, hogy a magyar lakosság részéről is bőven van még potenciál, hogy tovább emelkedjen ez a szám, ugyanis

Ez a nyugati városokban körülbelül 40-50%. Az új távlatok között a Wizz Air részéről tehát a magyar lakosság bevonása is szerepel, valamint szeretnék, ha a távolabbi célpontok, pl. New York is közvetlenül elérhető lenne Budapestről a járataikkal.

Tarlós a 3-as metró meghosszabbítását, Fürjes a szakma és a civilek összefogását várja az új tanácstól

Kötöttpályás közlekedés fejlesztési tervek és azok hatásai Budapestre

Ha elsőre nem is tűnik úgy, a vasúttársaságnak mégis helye van Budapest életében. Mind a vasút, mind a főváros élete összefonódott az elmúlt több mint 100 évben. Ide érkezik és innen indul a legtöbb vasútvonal, itt vannak a fejpályaudvarok, amelyek építészeti, műemléki szempontból is nagy értéket képviselnek, így nem mindegy, hogy hogyan gazdálkodunk ezzel az örökséggel – mondta el Homolya Róbert, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

Tarlós a 3-as metró meghosszabbítását, Fürjes a szakma és a civilek összefogását várja az új tanácstól

A budapesti kötöttpályás közlekedés vasútvonalai (MÁV és HÉV) mintegy 170 ezer utast szolgálnak ki naponta, a menetrendszerűség pedig 86,55 százalék. Ez a forgalom azonban 40-50 éves pályákon és hasonló korú gördülőállomány használatával zajlik, így a korszerűsítés elengedhetetlen.

Ennek érdekében kidolgoztunk egy teljes rekonstrukciós programot, amely pályafelújítást és a gördülő állomány teljes felújítását tartalmazza 2030-ig, melyben terveink szerint EU-s forrásokat is fogunk találni. A felújítások mellett viszont olyan további fejlesztési lehetőségekről is beszélni kell, mint:

  • a fejpályaudvarok rekonstrukciója
  • a fejpályaudvarok kapacitásának bővítése
  • alagút a déli és a nyugati között, 2-4 vágányú villamosított pályával, metrószintű megállóhelyekkel
  • a H7-es HÉV vonalának alagúton keresztül a Kálvin térig történő meghosszabbítása 2030-ig
  • déli összekötő vasúti híd átépítése
  • állomások és megállóhelyek szerkezeti korszerűsítése
  • közvetlen kötöttpályás kapcsolat Ferihegy és a belváros között
  • utastájékoztatási fejlesztések
  • országos szinten pedig a Budapest-Belgrád vasútvonal projektje

Forrás:
https://www.portfolio.hu/ingatlan/varos/tarlos-a-3-as-metro-meghosszabbitasat-furjes-a-szakma-es-a-civilek-osszefogasat-varja-az-uj-tanacstol.301424.html

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Csökkenhet a belváros légszennyezettsége az új beruházás miatt

Csökkenhet a belváros légszennyezettsége az új beruházás miatt

A fővárosban autózók bosszúságára jó pár hete kerülgethetik a munkagödröket az Erzsébet-híd környékén, ahol éppen …